Hej! Hästtjej sedan barnsben men som tagit ett längre uppehåll pga livet.
Sedan husköp har drömmarna om att äga häst igen väckts till liv & jag har lite funderingar om hur de funkar med just lösdrift.
Är inne på ett kallblod & en mindre ponny för sällskap.
Har en större skogsmark precis vi husknuten där jag planerar hagen.
Hur stor bör denna vara?
Tänker mig en utebox med stängbara dörrar vid t.ex. nyårsafton (raketer) & liknande.
Är denna billigare att bygga själv eller är t.ex stallkompaniets boxar ett bra alternativ?
Ni som har dessa boxar, vad anser ni är bäst underlag? Halm? Sand? Betongplatta eller inte?
Vi har ett väldigt stort varmgarage där jag tänker att skötsel,utrustning & foder ska få vara (till sambons stora förtjusning).
Tacksam för tips, råd & konstruktiv kritik om jag tänker galet. Tack
Sedan husköp har drömmarna om att äga häst igen väckts till liv & jag har lite funderingar om hur de funkar med just lösdrift.
Är inne på ett kallblod & en mindre ponny för sällskap.
Har en större skogsmark precis vi husknuten där jag planerar hagen.
Hur stor bör denna vara?
Tänker mig en utebox med stängbara dörrar vid t.ex. nyårsafton (raketer) & liknande.
Är denna billigare att bygga själv eller är t.ex stallkompaniets boxar ett bra alternativ?
Ni som har dessa boxar, vad anser ni är bäst underlag? Halm? Sand? Betongplatta eller inte?
Vi har ett väldigt stort varmgarage där jag tänker att skötsel,utrustning & foder ska få vara (till sambons stora förtjusning).
Tacksam för tips, råd & konstruktiv kritik om jag tänker galet. Tack