Lösa hundfunderingar ...

Mia_R

Trådstartare
Inser att jag saknar hundarna något fruktansvärt. :(

Försöker intala mig att jag inte ska ha hund men allt, allt, allt påminner mig om dem. Idag hittade jag en hårtuss trots att jag så sent som i onsdags dammsög och röjde här hemma. När jag klipper gräset hittar jag gamla ben och jag lekte med grannens schäfer, min enda hundkontakt, tidigare idag.

Utåt så håller jag masken men här hemma gråter jag när jag ofrivilligt tänker på dem och det gör ont att se grisknorrar i butiken och veta att det finns ingen som blir glad om jag köper ett paket.

Blä, saknar dem, saknar hund. Nästan så jag funderar på att skaffa en ny ... övertyga mig om att jag inte ska ha någon?!

Sv: Lösa hundfunderingar ...

Vad är det som får dig att inte köpa en ny hund då? Livet blir ju trots allt så mycket finare om man delar det med en fyrbening ;)

Du, du borde nog be några andra övertyga dig om det......typ i kattforumet kanske;););) :D

Själv klarade jag nio månader utan hund :D

Jag har anmält intresse på en omplacering, ironiskt då ex omplacerade alla våra tre på mindre än ett halvår. Känns konstigt på sätt och vis om det blir av, en omplacering istället för de jag inte fick behålla, men den här kan han inte röra om den kommer hit. :cautious:

Har fått besked att det kan bli aktuellt att ses i veckan. Den som hade första tjing verkar vela så ev träffas vi i veckan och tar en första trevande kontakt. Hoppas hålla tårarna borta, de håller på svämmar över just nu av sorgen över flickorna ...

Passar bra i tid, semestern börjar om en vecka och familj på besök med hund så det kommer finnas gott om kärleksfulla famnar och sällskap vid ev introducerande av vov. Tid för både vila, landa och aktivitet. Vi får se hur det går, om det blir något och hur det isf går. Ska ärligt erkänna att med tanke på hur mkt stölder det är här vintertid så skulle det kännas tryggt med hund hemma, i vintras var jag glad att flickorna vaktade. :cautious:

Det var för mycket fotspår på parkeringen och avsopade rutor på min bil för att känna mig trygg som ensamstående vars enda försvar är att jag biter värre än jag skäller! :o :sneaky:

Jahapp, i söndags bar det iväg. :o

Mycket grubbel om jag är riktigt klok egentligen och om det är så smart att skaffa hund igen, har jag inte tillräckligt med saker att fixa med? Tydligen inte, väl söndag var alla tvivel bortblåsta och jag åkte hemåt full av optimism och förväntan med en ny familjemedlem. Tanken på flickorna gör fortfarande ont, men jag måste säga att jag är över förväntan positiv över lillpojken. :)

För att vara en omplacerad "problemhund" är han väldigt okomplicerad, visst, vi håller på lära känna varandra nu och visst kan det komma att bli en del gruff när han är mer hemmastadd, än så länge är det mest att hålla honom och katterna från varandra men han verkar vara väldigt läraktig om än ouppfostrad. :p

Vi mjukstartar med gränsdragningar och inte så mycket mer än så länge, men planen är att köra lite mer vardagslydnad hemma på tomten, koppelträningen behöver absolut finslipas. Han lyssnar för det mesta väldigt bra på stanna, sitt och varsågod. :love:

Senast ändrad:

Grattis och lycka till!
Man mår alltid bättre med hund än utan.

Blir lite nyfiken; Vad är det för ras? Hur gammal? Och vad bestod problemen av?

Åh vad kul. Vill också veta ras osv. Säger man A får man säga B, du kan buke-reglerna.

Vad härligt att du har hittat dig en liten prins :)

Ett hem är inte ett hem utan hund så jag tror nog du gjorde rätt som skaffade dig en ny.

Men nu vill vi veta mera om det lilla underverket och självklart vill vi ha en bild eller helst flera ;)

Lillpojken är i värsta slyngel- och spökåldern, dvs 1.5 år och det här är tredje hemmet sedan han lämnade uppfödaren. Så mycket problemhund tror jag inte att han är utan första familjen fick han lämna för att han försökte klättra i rang på dotterns bekostnad, familj nr två lämnade tillbaka honom då han är lite för vek för att bli väktarhund så nu är han hos mig, barnlös och inga planer på tjänstehund.

Han är lite gruffig av sig men då skickar jag bara bort honom, berömmer när det blir rätt och vi leker ute så han får göra av med lite energi. Han var väldigt försiktig i början, såklart, men nu springer han så det är en glädje att se hur han ger sig in med liv och lust. Fungerar bra med min 10-åriga systerdotter som är på besök och hennes hund. Vi är tydliga med nej och inget hoppande och bryter leken innan han blir för uppspelt. Han åkte på en uppsträckning i morse vid matdags när han trodde att det skulle gå att sno åt sig lite av den andra hunden, men man tar inte mat från en 10 år gammal cockerspanielfröken och kommer undan ostraffad. ;)

Ras? Belgare så klart, men tyvärr ingen grönis utan en malle som kallas Grimm. Han verkar ha föremålsintresse så jag kommer nog testa sök med honom längre fram när vi får ordning på vardagsdressyren och han landat och låter bli katterna.

Än så länge får han följa med överallt, men tids nog så kommer han få börja vara hemma själv kortare stunder. :)

Bild kommer när jag orkar fixa ett konto. :crazy:

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 775
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar