Lösa benbitar

T

tashinajess

Hur ligger det igentligen till det här med lösa benbitar. Skulle gärna höra från ngn med egna erfarenheter eller mer kunskap än jag.
Jag vet en häst som opererades för lösa benbitar som han påståddes ha fått i samband med en sparkskada. Dessa benbitar ska ha opererats bort och inga mer men skulle hästen få, mera än ett stort överben efter sparkskadan. Det sitter dock väldigt ofarligt.

Sen hur är det sagt ang, om man vill operara bort lösa benbitar, ska man göra det så snart som möjligt, :confused: och hur stora är chanserna att hästen blir helt återställd efter operationen?

??
 
Sv: Lösa benbitar

Min kompisar har en häst med lösa benbitar i bakbenet, kotan.
det behövdes inte opereras bort, för att hon var inte halt, så det var bara att rida som vanligt, och skulle hästen visa nån symtom på att det hande ont/halt skulle man ta kontakt med veterinär.
 

Liknande trådar

Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 336
Hästvård Vad har ni för erfarenhet av operation av lösa benbitar på häst? Har en 6 åring som vi upptäckt detta hos. Hur ser konvalescensen ut...
Svar
1
· Visningar
466
Senast: Nevermind
·
Hästvård Har fått bilder på en häst igen och det visade sig när jag visade bilderna för min egen veterinär att den har en lös benbit på framsidan...
Svar
1
· Visningar
672
Senast: Mia_R
·
Hästvård Min häst opererades i måndags för att plocka bort lösa benbitar. En i vä has och en i hö bak kota. Operationen gick bra men när han...
Svar
16
· Visningar
2 003
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp