Lös i magen

W

wennstrom

Hej! Vårt lilla russ är lös i magen. Hon kom till oss i oktober förra året. Hon går på lösdrift, har fri tillgång till hö och allmäntillståndet är gott. Hon verkar inte sjuk i övrigt, men ibland är hon så lös i magen att det rinner ur henne och svans och baksidan av låren blir kladdiga. Vad gör jag?:confused:

Sv: Lös i magen

Läs i andra trådar ,.Det är bättre att samla samma problem i en och samma tråd.
Lycka till

Sv: Lös i magen

Jag svarar här, den andra tråden är så lång :p
Vårat sto blir sådär, köpte FiberPlex till henne och det funkar super! Ett pulver som ser ut som sågspån som man blandar med vatten och ger 2 ggr per dag. Fast för oss räckte det med att ge en gång per dag. Hon blir såndär på vintern bara, kan vara att det är för att hon äter mycket fruset gräs?
Nu kommer jag inte ihåg vem som är tillverkare till FiberPlex, men det är en som tillverkar många andra tillskott... Fråga i någon välsorterad foderbutik. Det fanns hinkar man fick gratis så man kunde prova först.

Liknande trådar

Katthälsa Vår omplacering sen drygt en månad tillbaka har blivit lös i magen. Jag fick duscha av henne mitt i natten nu när jag upptäckte det...
Svar
5
· Visningar
745
Senast: Hoarfrost
·
Hästvård Blodklump i bajs Hej! Undrar om någon varit med om liknande. För cirka 6v sedan fick min nordsvensk hästinfluensa vaccin och det drog...
Svar
3
· Visningar
1 150
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 174
Senast: Ridinglady
·
Hästvård Min ena häst (shettissto, 1 år) har den senaste tiden ofta haft lös avföring. Första gången jag lade märke till det var det ganska kort...
Svar
11
· Visningar
1 712
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama