Lös i magen av Krafft

J

Joy

hej.

Jag har precis byttat foder från D&H till Krafft, då vor hösilage är så bra att krafften passer bättre in i foderstaten än D&H (:( )

Problemet är bare att båda hästar är jätte lösa i magen efter bytet, mer lösa nu var dom bare får Krafft.

Jag har gjort bytet from D&H til Krafft över 4 veckor.
dom får :
sto: 600 g dagligen
åring: 1500 g dagligen.

Så det är inte för att det är enorme mängder.

Andre med samme problem med Krafft.. och vad kan jeg göre

Sv: Lös i magen av Krafft

hur länge har hästarna gått på detta hösilage?? min förra madame hade gått på samma silage i 4 mån å sen vips så blev hon rejält dålig i magen hon lackerade stallet minst sagt. pratade med vet å hade även ut h*n. visste väl itne direkt vad de berodde på men tyckte att jag skulle tabort hösilaget helt och ge hö för att inte få i henne de"blöta". de va antagligen nån bakterie i tarmfloran som sedan stabiliserades. tog 3 dagar.. då hade hon vare rejält dålig i 1½ v. sen va hon stabil i igen.. vande över henne igen på sådräa 2-3 veckor... sen dess inga problem.. hon åt krafft före och efter... från jag köpte henne tills jag togbrt henne. dvs 3 år. ville bara dela med mig .. vet itne om du blir klokare av detta..

Liknande trådar

Foder & Strö Hej alla kloka hästmänniskor, Jag har en 6-årig PRE-hingst, han är ca 165 cm hög och nätt i typen. Väger just nu ca 440 kg, han bör...
Svar
18
· Visningar
2 053
Senast: TinyWiny
·
Katthälsa Jag har en kattunge som nu är 7 månader. När jag hämtade honom kändes han väldigt sträv i pälsen mot min andra katt. Han var också...
Svar
13
· Visningar
2 550
Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 631
Senast: Irival
·
Foder & Strö Nu behöver jag råd! Jag har en häst som är mycket känslig i magen och kan inte äta vilket hö/silage som helst utan får lätt diarré. Där...
Svar
16
· Visningar
2 657
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka