Lill76
Trådstartare
Mitt 3-åriga halvblod har lite känslig mage och nu har vi bytat från hö till hösilage. Vi hade invänjning på mellan 3 och 4 veckor med både hösilage och hö, men ändå är han lös i magen. Den andra hästen har inte några som helst problem med magen så jag antar att det inte är fel på hösilaget. Har börjat ge unghästen sånt där MAG,TARM-pulver och hoppas att det bättrar sig, han får även halm att äta.
Är det så att vissa hästar helt enkelt har känsligare mage eller bör jag kolla upp honom hos veterinären?
Vi tar både hö och hösilage här hemma så jag vet hur det är hanterat hela vägen. Har även analys på både hö och hösilage och där är iofs alldeles för hög kvot, men höet är aningen kraftigare än hösilaget och det blev han ju inte dålig av. Några tips och funderingar kring detta??
Är det så att vissa hästar helt enkelt har känsligare mage eller bör jag kolla upp honom hos veterinären?
Vi tar både hö och hösilage här hemma så jag vet hur det är hanterat hela vägen. Har även analys på både hö och hösilage och där är iofs alldeles för hög kvot, men höet är aningen kraftigare än hösilaget och det blev han ju inte dålig av. Några tips och funderingar kring detta??