löptid utan blod?

P

plymen

För ca en vecka sedan hittade jag två blodfläckar i hundens säng på morgonen. Löptid tänkte jag, men nu är jag inte säker? Efter det har jag inte sett en gnutta blod nånstans, har tom sprungit med papper efter hundstackarn:eek::p

är det vanligt att hundar löper utan att blöda?
I övrigt är hon rätt normal, förutom att hon snusar som en galning på allting utomhus.. Vilket hon brukar göra vid löp. Eftersom hon är på sjukledigt igen så har jag inte märkt av ifall hon kissar oftare än vanligt..
Hon har haft två löp innan och första gången blödde hon rikligt och var lite nere, andra gången blödde hon en vecka och var rätt normal.

Sv: löptid utan blod?

Det låter ju konstigt att hon vid tidigare löp har blödit och inte gör det nu.
Jag har själv ingen tik, men har vänner som har och det kan nog variera jättemkt hur mkt dom blöder. Hennes ena, dvärgpinchern, märker man ingenting på. Dels blöder hon lite och dels sköter hon hygienen supernoga. Den andra, papillonen, ser ut som en blodhög i hela rumpan och allting klibbar igen och vart hon än sätter sej blir det blod där:eek: Skitäckligt!

Men tvättar hon sig mkt därbak? För isf kanske hon böder extremlite och tvättar bort det eventuella blodet själv innan det hinnner droppa?

Som jag skrev i tråden "uteblivet löp" så förekommer tysta löp, vilket innebär att tiken genomgår alla stadier i löpet förutom själva blödningen.

Tack för era svar!

Hon tvättar sig inte mycket, men några gånger om dagen = mer än hon bruka normalt.

Får väl följa med och se om hon blir svullen senare..

Liknande trådar

Hundhälsa Min tik köper så sällan så jag kommer inte ihåg hur det brukar vara… Men, hon började löpa (rödblandad flytning) 17 januari, gick in i...
Svar
4
· Visningar
1 546
Senast: Fibusen
·
Övr. Hund Jag har en något ängsligt lagd kh collietik på 3,5 år, kastrerad. Hon har varit i familjen i två år. Hon kan upplevas ”tråkig” för att...
2
Svar
20
· Visningar
3 035
Senast: em-pirre
·
Hundhälsa För en och en halv månad sen började min 14 åriga jack russell kissa inne. Jag tror inte han vet att det händer, det rinner liksom bara...
2
Svar
34
· Visningar
8 106
Senast: Dopy
·
Hundhälsa Nu sitter jag här och är skitorolig. Tik, född dec -12, fick första kullen på första löpet, och andra kullen på andra. Jag tog över...
Svar
1
· Visningar
1 154
Senast: Raderad medlem 94602
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Lymfangit
  • Vi som letar häst II