Loppor eller löss

lillamy73

Trådstartare
Min shettis kliar sig och jag misstänker att han fått löss eller loppor.

Vad jag har förstått så finns det inget godkänt preparat till just häst.
Därför vänder jag mig till den allsmäktige Buke och undrar hur ni med lopp/lus hästar har blivit av med dem.
Han går på lösdrift och jag undrar om man måste klippa honom för att störa de kliande odjurens miljö?
Ska ringa veterinären i morgon för rådfrågning men undrar hur ni gör?

Sv: Loppor eller löss

Till mitt föl - som förmodligen fått pälsätare - fick jag tipset av en veterinär att använda Frontline för hund. Jag köpte den förpackningen för de största hundarna och tog alla fyra "flaskorna". Det hjälpte ganska snabbt.

A

Liknande trådar

Hästvård Har en valack på 7 år som har haft enorma problem med buken. Haft honom sedan han var 2 år. Allt började sommaren 2015. Vid utsläpp på...
2
Svar
29
· Visningar
7 614
Hästvård Vi har fyra unghingstar som går på lösdrift hos en kompis i går morse när hon tittade till dom på morgonen var allt lugnt och de stod...
2
Svar
23
· Visningar
5 167
Senast: Malacki
·
Hästvård Jag måste få skriva av mig lite. Min häst, ett fullblodssto har varit halt sen i mitten på september och vi hittar inte felet på...
Svar
19
· Visningar
4 021
Senast: Starstedt
·
L
Hästvård ..om någon inte lyssnar när man ger tips? Min syster har en shettis som är väldigt bukig och väldigt mager över rygg och revbenen...
Svar
4
· Visningar
1 175
Senast: Kallebus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp!
  • ”Hund” 2005-2010
  • Uppdateringstråd 31