löpande kattj*vel

sofiaspel

Trådstartare
katten blev steriliserad i julas men hon har löptendensen kvar, men finns det inget man kan göra för att få henne att hålla tyst? blir galen :mad:

Sv: löpande kattj*vel

jo det hjälper garanterat, det åt hon nämligen förrut. men känns dumt att proppa i henne massa p-medel när det inte behövs på det sättet längre.

Känns ju som att något inte blev som det skulle vid operationen, ring veterinären och fråga.

jo funderar på det.. känns tråkigt att öppna upp henne igen men ja något måste ju göras, nu hade hon kissat nere på hallmattan också, det har ALDRIG hänt förrut :confused:

Ring och rådgör med Vet. kanske bara behövs en p-piller kur för att få henne på bättre tankar.
Min ena katt började löpa ett år efter kastrering och fick tyvärr öppnas igen, dock hittade dom ju lite mer att ta bort sen har allt varit frid och fröjd.

Tja, är hon steriliserad förstår jag mycket väl att hon fortfarande löper - då har hon ju förmågan att löpa kvar, men kan inte bli gravid.

Det vanliga är ju annars att man kastrerar, dvs tar bort hela paketet. Då slutar de löpa.

Det kan finnas äggstocksvävnad kvar i henne, tillräckligt för att hon ska fortsätta löpa så tyvärr kan du bli tvungen att öppna henne igen.

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
652
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
815
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
570
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 788

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka