Jag har, för första gången i mitt liv, blivit med tik. En omplacering, snart fem år gammal, som tidigare bara bott hos sin uppfödare och där fått tre valpkullar ganska tätt, senaste 2023. Vi har ju en hanhund sedan tidigare och de trivs väldigt bra ihop. Under ett par veckors tid så ökade hanens intresse för tikens bakdel, om vi säger så Han var också extremt intresserad av var hon kissade och kunde stå och slicka på en sådan fläck länge och väl. Under samma veckor märkte vi också vid ett enda tillfälle en liten blodfläck där tiken legat och sovit. Nu har hanens intresse avtagit en hel del och han är "normalt" intresserad igen. Kan detta ha varit ett löp? Vi lämnade dem inte ensamma tillsammans under den tiden som detta pågick, så jag är inte orolig för tjuvparning, undrar mest om ett löp kan märkas så lite? Jag hade tänkt mig att det skulle vara svårare under löpet med intakt hane och tik som dessutom båda "vet hur man gör" och har valpar efter sig sedan tidigare. Vad säger ni med större erfarenhet?