Löp/höglöp?

Jenka

Trådstartare
Har fått totalt hjärnsläpp... vilka dagar i löpet brukar tiken höglöpa?

Jag vet att det är individuellt, men som en riktlinje?

Sv: Löp/höglöp?

En tik löper normalt i cirka 3 veckor. De första dagarna blöder hon mer eller mindre, från cirka 10-14 dagen brukar blödningen minska eller upphöra och det är då hon går in i höglöp = det är då man parar. Det är när hon är i höglöp som hon ställer upp sig så snyggt med svansen åt sidan för hanarna.

Tack! Hon ska inte paras, vill bara inte planera in massa träningsdejter just under höglöpet med hanar. Blir nog lite väl stor störning.

Min gamle funkar inte alls när löptikar är med, den yngre funkar så länge han inte kommer på vem som löper. Valpis bryr sig inte än så länge.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej. Jag undrar när en tik brukar få en regelbunden löpcykel? Min tik, en golden, hade sitt första löp ganska sent. Hon var då 15...
Svar
3
· Visningar
319
Senast: WildWilma
·
Hundhälsa Jag har, för första gången i mitt liv, blivit med tik. En omplacering, snart fem år gammal, som tidigare bara bott hos sin uppfödare och...
Svar
4
· Visningar
459
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa Hur vet man att tiken har slutat löpa? Min tik fick sitt första riktiga löp för 2 veckor sen, hon slutade blöda efter ca 9 dagar och nu...
Svar
5
· Visningar
668
Senast: LaMagia
·
Hundhälsa Flertal hanhundar är just nu helt tokiga i min tik. Det ska luktas och slickas om dom får möjlighet, det bryts av oss ägare och så tog...
Svar
4
· Visningar
374
Senast: Wenniz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka