Looping 876

Sv: Looping 876

De första jag säger om loopings avkommor är Tempramentet :bow::love:
Vilket otroligt underbart temprament han ger, gosiga lugna individer som tänder till när du ber om de.

Båda mina (helsyskon) har samma underbara temprament. Föl e två andra hingstar är bra men knappast super.
Stoet är nästan 40% fullblod och e. Amiral.

*knapplån*

Jag har fött upp en avkomma e. Looping, hon är dock bara 2 år i år, dvs född 2005.

Hon kom till genom en sponsorbetäckning då mitt sto vann sin kvalitetstävlan, jag hade inte planerat för Looping men gillade stammen (var på jakt efter en L-hingst) så jag kände att jag allt fick ge honom en chans och åkte och tittade på honom live. Och föll :love: En RIKTIGT trevlig herre. Att han dessutom var känd för sitt fina temperament och fina ridbarhet som han i allra högsta grad nedärvt till sina avkommor var ett stort +.

Min lilla tjej exporterades till Finland i höstas som blivande hopphäst. Hon är bedömd med klass 1 både som föl och åring här i Sverige. MYCKET trevligt temperament, cool, arbetsvillig, bra exteriör (bla. 9 på typ som föl), korrekt, lätt taktmässig gång med extra + för galoppen och löshoppade kanon. Okomplicerad och lättlärd.

Här är ett par bilder från ettårspremieringen;

sillen3-060818.jpg

huvud060818.jpg

Modern är e. Quite Easy - Parant.

/belize

Tack! Jag tror att hon blir närmare 170 cm, hon är i dagsläget runt 160, snart 2 år gammal. Hon var 156 cm när hon exporterades i månadsskiftet september/oktober, ganska exakt 1,5 år.

Mamman är 166 cm.

Har sett ganska många Loopingavkommor och tycker att de har sitt trevliga temperament gemensamt.
Tycker även att de flesta jag har stött på är långlinjerade och ganska storväxta flera 170+.
Har också fått för mej att de kan vara lite sena i sin mognad, men det behöver ju inte vara negativt i längden.

Men som sagt mkt trevliga, det är väl inte för inte han blev höjd till A.

Jag kan ju berätta lite om min Looping-avkomma :) Köpte honom som 2-åring av Gurresta. Föll för honom direkt. Fantastisk blick o han bara svävade fram!
Han var helt okomplicerad att rida in. Hemskt snäll!!
Gick 3-årstestet men var i en växtperiod så han blev kl.1 i hopp o dressyr. 7 7 hopp, 8 på typ bla.
Nu är han 8 år, 177 cm hög :eek: ;) o fantastiskt personlig. Han är alltid "med" o följer "mamma" (=jag) mycket noga när "mamma" är i närheten :D Alltid öronen framåt.
Eftersom han är så stor så har jag fått ta det relativt lugnt men utbildningsmässigt är han på MSV-nivå dressyr. Själv e jag ingen hoppryttare så en kille i stallet hoppar honom åt mig. Han hoppar riktigt bra faktiskt. Väldigt sug mot hindrena.
Jag ångrar inte en sekund att jag köpte honom. Det är så mycket i honom o han får mig att må bra helt enkelt :love: :love:

Jag fick en avkomma e. Looping - Robin Z - Mowgli 2003. Att jag valde Looping blev mest en slump. Det blev bråttom att välja hingst och efter att ha sett Looping på station och även spanat in en del avkommor blev det han.

Det var en mycket trevlig hingstunge som tittade ut. Koortaqi påminde mycket om mamma och jag var mycket nöjd med honom. Han rörde sig okej med plus för galoppen. Tyvärr fick han sårskador som gjorde att vi fick avliva honom vid fyra månaders ålder.

Usch va tråkigt att höra! han såg väldigt fin ut, undra vad det kunde blivit av honom :D

lina: Låter ju strålande! Jag vill inte ta en hingst som tenderar att ge för litet, men Looping verkar ju kunna ge rätt rejäla avkommor :o

Ullis

Ja, små verkar de ju inte bli. :D Stoet som jag skrev om tidigare i tråden är ju 167 cm och hon har även en helbror(som jag aldrig har sett) som enligt vad jag hört ska vara strax över 170 cm. Detta trots att mamman till de båda bara är 160 cm!

Låter bra det. jag har ett sto på cirka 165 cm som jag inte alls vet vad hon har bakom sig (import) i storleksväg, och jag vill ha en avkomma som är lika stor som henne, eller större.

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej Bukefalos! Jag började på ett nytt jobb för någon vecka sedan, vilket fick mig att fundera lite på offentlighet i jobbsammanhang...
Svar
17
· Visningar
2 138
Senast: Hermelin
·
Tjatter Välkomna till ulvlek! LL: Idahoe Deltagare: 1. glömmerallt 2. Artline 3. fio 4. Qitis 5. cirkus 6. Niyama 7. Pegasus63 8. hemlig 9... 19 20 21
Svar
415
· Visningar
13 132
Senast: Niyama
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har en dröm. Jag skulle så oerhört gärna vilja ut och VANDRA. Först och främst Sörmlandsleden, eftersom jag bor i Sörmland, men jag...
Svar
14
· Visningar
2 200
Senast: AraSlei
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter att ha varit extremt stilla under ett par månader, och med tanke på att jag kommer att köra en motionsplan under våren, så var jag...
Svar
0
· Visningar
752
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka