Longerings tips?

Sv: Longerings tips?

har du tillgång till corall?

Vad exakt i longeringen är dte du vill ha tips om? hur man vänjer en häst? sticker den från dig? eller???

svårt att bara kläcka massa tips :smirk:

Haha, jag var väl inte allt för specifik.
Jag har tillgång till rundpaddock 10x10 m om jag inte minns fel.
Hästen(Islandshäst -91, travtaktig fyrgångare och tält är inte hans bästa gångart) är van vid longering, tips för att det inte ska bli "tråkigt" för hästen, olika övningar så det inte blir samma sak hela tiden, träning för bättre lydnad, det var väl ungefär det jag hade tänkt mig när jag inte skrev det :)
Har du några bra tips?

Svíþjóð skrev:
Haha, jag var väl inte allt för specifik.
Jag har tillgång till rundpaddock 10x10 m om jag inte minns fel.
Hästen(Islandshäst -91, travtaktig fyrgångare och tält är inte hans bästa gångart) är van vid longering, tips för att det inte ska bli "tråkigt" för hästen, olika övningar så det inte blir samma sak hela tiden, träning för bättre lydnad, det var väl ungefär det jag hade tänkt mig när jag inte skrev det :)
Har du några bra tips?
japp, många tips. Särskilt eftersom du har tillgång till corall, fast det där är ju en hel vetenskap. Jag kan sätta mig ner och göra lite små teckningar och skriva några rader och pm:a eller maila över till dig.

Synd att du bor så långt ifrån, hade bara varit kul att träna ihop med någon. :smirk:

Hur mycket har du jobbat i corall och vad kan du?

svårt att tänka mig att en rundcorall kan va 10*10, hihi, då blir det ju en fyrkant. Men du menar 10 meter i diameter? visserligen lite lite men det duger väl... Tror vår är 13 och det är islandshästar som jag jobbar med.

haha, 10 meter i diameter naturligtvis :p
Vad jag kan? Oh. Svårt att säga, hur menar du?
Jag har longerat ganska mkt.
Men det beror på vad du inräknar i kan.
Om du är med ;)

Svíþjóð skrev:
haha, 10 meter i diameter naturligtvis :p
Vad jag kan? Oh. Svårt att säga, hur menar du?
Jag har longerat ganska mkt.
Men det beror på vad du inräknar i kan.
Om du är med ;)
vilka kommando kan du i corallen? det var det jag undrade...:D
Och vad är det du skulle vilja lära dig?

Haha, jag måste vara trög,
tips på kommandon?
Typ stanna, fram, vänd är det det du menar?

Svíþjóð skrev:
Haha, jag måste vara trög,
tips på kommandon?
Typ stanna, fram, vänd är det det du menar?
japp, sånt jag menar, är det det du vill ha tips på så ska jag fila lite...

Stanna, fram, vänd kan jag.
Några andra du tror jag kan?
Tackar Tackar

Liknande trådar

Hästvård Alla tips mot kliande hud på häst mottages tacksamt. Salvor, fodertillskott, tvätt etc. Ska till hööks över helgen märkte att där finns...
Svar
15
· Visningar
754
Senast: Vinur
·
Fritid Som rubriken lyder. :D Vi ska bila från Ålesund till Stockholm i mitten på juli, och planerar en övernattning på vägen hem. Några...
Svar
1
· Visningar
163
Senast: lil-sis
·
Mat Jag har nyss köpt en Le Creuset-gryta och vill så gärna göra goda bröd i den! Dock är jag lite nervös då många recept vill att man ska...
Svar
15
· Visningar
589
Senast: Caoimhe
·
Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 314
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar