Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Hur ofta tycker ni att man kan longera en fyraåring i skritt och trav? Jag tycker att det lätt blir longering, ofta som uppvärmning eller innan ridning för att få bort lite energi. Men, hur ofta är ok att göra det ungefär?
som många säger så sliter det mkt, vet du varför det gör det? jo för att hästen troligen inte jobbar rätt och springer då helt fel för att va på volt, och sliter då massor på hästens ben.
Min 3 åring longerar jag absoluit inte om jag inte har sadel/longeringsgjord med träns, benskydd runt om och inspänningstygöar, det är just inspäningen som hjälper hästen att forma sig och arbeta sig rund på volten, vilket hästen gärna slarvar med annars, ioch då kamn man lika bra låta den 20 minuter extra i hagen, det ger typ lika mkt.
Tack för era svar! Ska tänka på det! Jag gillar nog personligen mest att tömköra, men jag har märkt nu när vi har börjat rida på fyraåringen att det blir "automatiskt" att "vi longerar honom en stund först för att se hur han verkar idag".
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.