Pazuzu
Trådstartare
Jag och familjen ska på en tredagarsresa till London i slutet av maj och jag kollar nu runt efter saker att hitta på. Den mesta av tiden blir nog fylld av besök på några av alla de museer och gallerier som har gratis entré (blir lite av en budgetresa för min del), men jag skulle gärna vilja få tips på en kvällsaktivitet för mig och min syster när föräldrarna går på musikal. Hon är väl lite av motsatsen till mig och är inte intresserad av historia, konst, arkitektur eller något i den stilen. Dock har jag kollat in diverse rundturer med Jack the Ripper-tema och det verkade ändå vara något som hon tyckte var spännande. Någon som har varit på någon av de olika som finns och kan rekommendera någon? Alternativt funderade jag på någon vandring/upplevelse på spöktemat. Såg att det fanns någon busstur? Gärna något som inte kostar allt för mycket.
Sedan får ni gärna ösa på med andra tips och saker som kan vara viktiga att tänka på när man är där. Vi har skaffat alla biljetter/resekort som behövs och vi kommer bo i Paddington. Är det något man inte bör missa om man är allmänt intresserad av historia och "gamla hus"? Gärna lite udda saker. Det skulle också vara kul om det fanns något som berör katter eller hästar inne i centrala London, men jag såg inget när jag sökte förutom stallet i Hyde Park och några kattcaféer.
Förresten, är det något som man bör köpa när man är där? Något som är billigt (existerar det ens i London? ) eller som inte finns i Sverige och som kan rekommenderas?
Sedan får ni gärna ösa på med andra tips och saker som kan vara viktiga att tänka på när man är där. Vi har skaffat alla biljetter/resekort som behövs och vi kommer bo i Paddington. Är det något man inte bör missa om man är allmänt intresserad av historia och "gamla hus"? Gärna lite udda saker. Det skulle också vara kul om det fanns något som berör katter eller hästar inne i centrala London, men jag såg inget när jag sökte förutom stallet i Hyde Park och några kattcaféer.
Förresten, är det något som man bör köpa när man är där? Något som är billigt (existerar det ens i London? ) eller som inte finns i Sverige och som kan rekommenderas?
Senast ändrad: