S
Sleipner
Stämmer det att hästskötare som åker iväg på tävlingar inte får någon lön utan bara utselningspengen (som ligger på 200 kronor i det här fallet)?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Stämmer det att hästskötare som åker iväg på tävlingar inte får någon lön utan bara utselningspengen (som ligger på 200 kronor i det här fallet)?
Olika. Jag far bara utselningspengen medans min pojkvan som jobbar hos en annan tranare far utselningspeng + resetilagg och OB och gud vet allt. For honom lonar det sig iallafall att aka pa trav.. En annan far gora det for att det ar kul
kl
Får man inte traktamente nuförtiden om man reser?
Det är ju inte så sällsynt att man selar två hästar heller så då blir det 400+210 (heldag, 105 halvdag) i traktamente (om man får det ).
Beror ju på vem man jobbar åt. De större brukar betala bättre (de 10 största i sverige)En av anledningarna till att jag inte jobbar i travet längre.
Sviniga förhållanden må jag säga!
Det tycker jag ochså...men det är stor skillnad på att t y c k a något och hur verkligheten verkligen ser ut.Rättvis lön på tävlingar tycker jag det skall vara, DVS full lön + OB under hela kvällen/natten, då behövs ingen utselningsavgift.
Måste fråga vem han jobbar åt Pma om du inte vill skriva här
En sådan rättvis tränare borde hyllas!!!
OM det ändå vart 200 120kr brukar det vara/häst.