Loksele till minishettis???

Burza

Trådstartare
Min kompis letar efter en loksele till sin minishettishingst.
Men det verkar omöjligt?
Någon som vet något?

Jag tror det är näst intill omöjligt att få tag i om man inte specialbeställer. det finns ju knappt vanliga bröstselar till minishetland ens!
det enda är nog att ringa till Hööks eller Börjes och specialbeställa, eller annonsera.
:banana:

Jag letar också loksele till mini!!
Hööks och Börjes är bara att glömma.:smirk:
Jag har varit i kontakt med sadelmakare som nytillverkar seldon, och det jag har fått veta är att de inte har lokträn (?) i rätt storlek.
Att jag först skulle försöka hitta någon som kunde göra lokträna, så skulle de fixa resten.
Sen måste jag fråga, är inte så hemma på lokselar men vill gärna ha en för att kunna dra släde, det går väl att använda draglinor till en loksele?

Det är nog bara att glömma loksele till minisar.
När han blir lite äldre och grövre kanske han kan ha vanlig shettisloksele om man förminskar lite...?
Att be någon göra lokträn ska väl inte vara omöjligt vad jag kan tänka mig, men det kostar nog en del att låta en sadelmakare sy upp en loksele...
Tack för svar.

Nåt som jag funderar på i efterhand så här är frågan om han ens kan ha en loksele? Inte alltid sådär små hästar har bra bogar för det.
Varför inte köpa en liten bröstsele i stället? En minishetlandshingst drar ju ändå inga större lass, precis.
:banana:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter För nästan två veckor sedan försvann 27-årige minishettisen Victor från sin hage i Rolfstorp. Trots stora sökinsatser är han fortfarande...
Svar
1
· Visningar
708
Senast: Lingon
·
Körning Hej! Hade tänkt köpa en loksele och funderar lite på ifall man kan mäta ut några mått? T.ex. hur lång lokor och draglädret som det ska...
Svar
6
· Visningar
1 873
Senast: ptr
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
843
Senast: Cattis_E
·
Körning Har en minishettis som är positiv och framåt och rolig att göra saker med. Hon är generellt orädd, utom vid körning och det kommer bil...
Svar
0
· Visningar
1 164
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Skadade hästar och konvalescenter