Loksele till Islandshäst

Jag planerar att köra in min islandshäst i sommar och har hittat en begagnad loksele som ser fin ut. Vad ska jag kolla efter? Vilka mått bör jag ta på hästen/selen?

Jag har tänkt införskaffa en rockard, funkar en loksele till den, eller ska jag ha en bröstsele?

Min häst är nu 2,5 år gammal och är redan nu en bit över 140cm, är det troligt att en sele för d-ponny eller liten häst skulle kunna fungera?

Baksele? I vilka fall behövs en sådan?

:confused: :confused: :confused:

Jag är väldigt hästvan, och har kört en hel del, men mest med varmblod, travselarr och rockard. Självklart kommer jag att tahjälp av en kunnig människa när det börjar bli dags.

Vore väldigt tacksam för hjälp! :bow: :bow:

Sv: Loksele till Islandshäst

Hej!
Försök att söka här, det finns massor med svar på exakt det du undrar över!
Har du sen följdfrågor på det - fråga igen ;)
(Titta lite extra på Gullans trådar.)
Lotta

Sv: Loksele till Islandshäst

japp exakt ja har frågat nästan detsamma. i min tråd "loksele passar den(nåt sånt heter den)"

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 485
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Hej, är 15 år och går alltså åttan nu. Är väldigt bra på att skriva långt så om du ej orkar läsa skrolla ner:) Började på 4 h gård när...
Svar
16
· Visningar
2 973
Senast: a1agnlju
·
Körning Vår ardennervalack är 5 år gammal och vi har kört honom regelbundet sedan 2,5 års ålder. Regelbundet för vår del har handlat om 3 dagar...
Svar
18
· Visningar
3 461
Senast: Cilva
·
Körning Är just nu uppe och dansar bland de rosa molnen och känner mig helt överlycklig! Fick för några dagar sedan frågan om jag ville få en...
Svar
1
· Visningar
880
Senast: Pinkilly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• NPF- diagnoser och dagens skola
  • Hudvårdstråden 2
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur