S
sanni
När blir en tävling regional..är det när sträckan är över 50km? Eller vad menas egentligen... ??
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ylva skrev:Aha, jag missade att det var frågan om distans. Det är nackdelen med att använda sig av funktionen 'Nya inlägg' istället för att gå in på varje gren för sig.
Madde71 skrev:Alla tävlingar från 51km och uppåt är regionala i distansritt.
Tyvärr står det fel i propphäftet på Nybyggetrittens 60km, men på nätet står det rätt, den räknas som regional och reg.licens krävs + hästlicens, däremot räcker det med att ha ridit en CR för att få starta 60km. Det är det som är lite förvirrande med just 60km...
Geshira skrev:Det är lite knäppt.
Särskilt med tanke på att man får tävla ganska höga klasser inom hoppningen och dressyren på lokal licens, och så ska man inte kunna tävla en 60 km distans utan att lösa den dyrare licensen och ordna hästlicens....
Jag tycker att gränsen mellan lokal och regional snarare borde gå vid 79 km, så att allt under 80 km vore lokal. Då blir det också rimligare att ha 80 km CR som lokal (vilket är fallet nu). Sedan undrar jag hur det egentligen står till med de 50-km tävlingar som egentligen är 53 eller 55 km långa - det är ju inte ovanligt.
Har skrivit under en skrivelse om detta till DK för ett halvår sedan, men jag har faktiskt inte fått något svar om detta än.