Lös i magen

annie_cool

Trådstartare
Hej Har ett sto som är mycket lös i sin mage upptäckte det när jag skulle mocka det gick knappt att få upp det. Är som Ko-Blaffe eftekt . Hon står på spån har fri tillgång till hö samt kraftfoder Dricker bra kanske lite väl mycket äter med bra aptit.men vad kan hon ha fått i sig i hagen?
 
En del hästar blir lösa i magen när gräset börja växa till ordentligt. Har du inget gräs i hagen så är det nåt annat fel.
 
@annie_cool;
Den här tiden på året är gräset väldigt kraftigt och kan göra hästarna riktigt lösa i magen. Se över foderstaten, kanske minska något, och se om det blir effekt.
Många hästar kan även reagera på samma sätt om man byter grovfoder (från hö till hösilage exempelvis)
 

Liknande trådar

Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 172
Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
476
Hundhälsa Har en 3 årig mellanstor hund (11kg) som jag måste byta foder på. Äter idag Alpha Spirit men är för dyrt och för hög fetthalt, måste gå...
Svar
6
· Visningar
382
Senast: Migo
·
Hästvård Börjar misstänka starkt att min häst har magsår och har troligtvis haft det länge. 🙁 Har frågat veterinären förut om det kan vara det...
Svar
3
· Visningar
837
Senast: Murray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp