Singoalla
Trådstartare
Nu har jag och Bruce bott en vecka i den nya lägenheten och jag har upptäckt att det är mycket lyhört. Inte särskilt när när grannar pratar eller har TV på, men golven knarrar och rören låter. Det är ingenting som stör ordningspolisen, men hans öron är ständigt spetsade mot dörren. Trots säkerhetsdörr så låter allt från trapphuset in till oss. Så fort någon tar den rangliga hissen eller går förbi utanför. Nu har han varit skällig senaste veckan, och jag tror att det kommer att lugna ner sig om ett tag. Han har varit uppstressad i och med flytten och nu är alla ljud nya. Men.. finns det något sätt att ljudisolera med tyg mot trapphuset? Tyvärr finns ingen möjlighet till innerdörr. Jag funderar på om man ska kan en gardin över dörren med passande ljudupptagande tyg? Jag vill inte göra mig ovän med nya grannarna och dessutom skulle det vara skönt för lillen att slippa höra så mycket av vad som försiggår i trapphuset.
Vad tror ni? Skulle det göra någon skillnad, och i så fall vilket tyg ska man köpa? Andra tips och trix? Jag ska också skaffa lite mattor och gardiner till fönstren så att när han väl skäller så slipper det eka i hela byggnaden
Vad tror ni? Skulle det göra någon skillnad, och i så fall vilket tyg ska man köpa? Andra tips och trix? Jag ska också skaffa lite mattor och gardiner till fönstren så att när han väl skäller så slipper det eka i hela byggnaden