Livestream från Kreuth

Sv: Livestream från Kreuth

Vad är det för gren nu? Inget jag känner igen tror jag, i programmet står det : Jungpferde (unghäst?) Basis 4 jährig (4 åringar?), förstår inte riktigt är det Westernriding?

Vad är det för gren nu? Inget jag känner igen tror jag, i programmet står det : Jungpferde (unghäst?) Basis 4 jährig (4 åringar?), förstår inte riktigt är det Westernriding?

Unghästklass för 4åringar. Ett enkelt program med andra ord. Det finns olika unghästklasser, 4-åringar , 5-åringar och 6-åringar så det är först när hästarna är 7 år som de måste möta äldre hästar och svårare mönster.

fast vilken gren är det? westernriding? eller är det en helt egen klass? tänker mest att det hade varit kul å veta hur dom bedömer, för man lägger ju vikt vid olika saker beroende på vilken gren.

Basprogrammet är ingen gren, man visar bara upp hästen i ett enkelt program.
http://www.youtube.com/watch?v=6dBnSx9ExjQ

Sen finns det tävlingar för unghästar i trail och reining med enklare mönster. Även där finns det för 4-åringar och för 5_åringar. Så man behöver inte in i de allra svåraste mänstren med sin unghäst.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 691
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 047
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 711
Senast: Lhas
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 591
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Tjockistråden 4
  • Säng

Hund, Katt, Andra Djur