Buck
Trådstartare
fick en liten snille blixt för ett tag sedan när jag i desperation gick igenom stallets sadlar efter ngt som låg ngt sånär på min hoppehäst, och la på min ponnys gamla(med betoning på gammal) western sadel.
vackert eller hur?
min kusin på 10 år rider ett annat halvblod lite då och då, mest dressyr och uteritter med fokus på sits och kontroll. har då en hoppsadel men den är ju inte direkt gynnande för ryttaren då den är några storlekar för stor.
tänkte om man kunde slänga upp henne i westernsadeln istället? eller är det skadligt med liten sadel på stor häst?(blir ju samma anläggning som en engelsk sadel iofs.) men då med typ fårskinns padd för tryck utjämning under.
bild på eqipaget från i sommras, lagom rund häst dock XD
är ju väldigt brett att sitta i den sadeln(och på den hästen) därav de korta lädrena, westernsadeln är både stabilare och sätet anpassat för mindre rumpor.
tror ni det kan gå? får se om sadeln ligger ok på den hästen först iofs..
hade varit trevligt att min älskade sadel får användas igen
min kusin på 10 år rider ett annat halvblod lite då och då, mest dressyr och uteritter med fokus på sits och kontroll. har då en hoppsadel men den är ju inte direkt gynnande för ryttaren då den är några storlekar för stor.
tänkte om man kunde slänga upp henne i westernsadeln istället? eller är det skadligt med liten sadel på stor häst?(blir ju samma anläggning som en engelsk sadel iofs.) men då med typ fårskinns padd för tryck utjämning under.
bild på eqipaget från i sommras, lagom rund häst dock XD
är ju väldigt brett att sitta i den sadeln(och på den hästen) därav de korta lädrena, westernsadeln är både stabilare och sätet anpassat för mindre rumpor.
tror ni det kan gå? får se om sadeln ligger ok på den hästen först iofs..
hade varit trevligt att min älskade sadel får användas igen