Liten padd under lindor

M

Minime

Under en praktik hos en tävlingsryttare (hoppning) för ett par år sedan så fick jag lära mig/"bevittna" att, när de lindade framben vid tex markarbete (vid riktiga hopp- pass användes givetvis senskydd) så lindade de med oelastiska lindor och hade bara en liten 'plätt', lika hög som benet men bara hälften av omkretsen (den slutade alltså mitt på in- resp utsidan av benen), som padd. Dom använde 'plättarna' bara för att ge lite extra skydd på senan mot slag. Är det något att ta efter? :confused: Om någon kan förstå vad jag menar... Sysslar ju inte med hoppning själv men även under galna galopper i skogen kan ju extra skydd mot slag vara bra! :idea:

Sv: Liten padd under lindor

Låter som jobbigt att linda med :p
Är väl bättre att ha tunna paddar som går runt hela benet isåfall.
Såna har jag från Mias.

Liknande trådar

Utrustning Jag skulle behöva nya benskydd till bakbenen på min herre. Problemet är att han har GROVA ben. Skydden kommer främst användas när vi...
Svar
8
· Visningar
745
Senast: Solvira
·
Distans Jag trodde aldrig att jag skulle behöva starta en sån här tråd (nästan så jag får starta hemligt nick då jag är emot skydd helt ;) )...
Svar
4
· Visningar
1 784
Hästvård Hur påverkas en gammal, knölig senskada om man har hårda skydd på? Är det skadligt att den gamla "knöliga" vävnaden hamnar i tryck...
Svar
8
· Visningar
1 625
L
Hästvård Hästen rids normalt med senskydd, och är ganska busig och brallig ute, så någonting vill jag gärna ha på benen. Hon har nu fått rasp...
Svar
3
· Visningar
791
Senast: Lina_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Black Friday
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur