liten mage

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare vissen
  • Startdatum Startdatum
V

vissen

Hej. Jag undrar när det ska börja synas ordentligt på stoet att hon är dräktig? Mitt sto ska föla i slutet av juni. För ungefär två månader sedan så började det märkas att magen växte. Täckesgjordarna behövdes längas . Men nu tycker jag det står still. Hon är väldigt bred över ryggen och bakdelen STOR. Men magen då? :confused:

Det är mycket individuellt, beror på hur gammalt stoet är och hur många föl den fått tidigare. Hade ett sto hemma som oxå ska föla i slutet på juni, hon började inte växa förrän i 8:e så att det syntes. Dom växer ju oftast mest de tre sista månaderna. Så ditt sto blir säkert snart stor hon med :)

Som sagt, det är väldigt olika.
Min började det synas på rejält i månad 7, mkt för att hon är väldigt smal o smäcker annars. Men sedan stod det still, hände i princip ingenting förräns i månad 10.
Nu har hon 2½ vecka kvar o magen växer så det knakar för varje dag o har gjort senaste veckorna. :)
Så det är nog ingen fara. :)

Tack för era svar. Det blir hennes första föl och hon är 7 år. Tycker att bara sista veckan så syns rörelser där inne.

Hej vissen! På vårt ponnysto så syns magen väldigt lite för att skulla föla om en månad. Egentligen så syntes det inte alls förrän för någon månad sedan, ingen tror att hon ska föla så jag blev oxå lite orolig... men tydligen är det rätt så normalt... Är ditt sto piggt oxå? Vårt sto är nästan piggare än vanligt, bockar och drar iväg när man rider. :p

Hej. Hon har varit pigg och glad och galopperat i gräshagen.
Nu de senaste 3 dagarna har det varit liv i magen och hon har varit ganska trött.

Liknande trådar

Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 031
Senast: Ketrawzc
·
Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
3 740
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 382
Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 625
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Cykla på Rügen?
  • Era bästa smaksättningar...
  • Hudvårdstråden 2