Lite terräng på Irland*bildbomb*

L

Lunaedies

15044986.jpg

15044987.jpg

15044988.jpg

15044989.jpg

15044990.jpg

Sv: Lite terräng på Irland*bildbomb*

15044991.jpg

15044994.jpg

Dressyr var inte lika kul...

15045031.jpg

15045032.jpg

15045033.jpg

Lite mesigt hinder bara...

Härligt det såg ut.

Men jag tycker att du är lite efter i hoppet och ger alldeles för lite eftergift!

Vet inte heller vad du vill ha ut av tråden då du inte skrivit ngt...

15045062.jpg

15045065.jpg

Fullt ös!

15045070.jpg

Det allra bästa var dock terränritterna i grupp i skogen med massor av fasta hinder; stockar, däck, bankar och dammar! Inte en chans att man skulle hinna ta bild från hästryggen tyvärr!

Fler som varit på Irand och busat?

Härligt det såg ut.

Men jag tycker att du är lite efter i hoppet och ger alldeles för lite eftergift!

Vet inte heller vad du vill ha ut av tråden då du inte skrivit ngt...

Jag är helt novis på det här så råd kan väl alltid vara användbart.:D Har bara ridit 1 ½ år ungefär. red mkt som barn men var borta från hästeriet i tolv(!!!) år!
Så nu försöker jag "ta igen" all förlorad tid...
Please, be gentle....:o

Jag är helt novis på det här så råd kan väl alltid vara användbart.:D Har bara ridit 1 ½ år ungefär. red mkt som barn men var borta från hästeriet i tolv(!!!) år!
Så nu försöker jag "ta igen" all förlorad tid...
Please, be gentle....:o

Ah, såg 'efter texten' nu-vi postade våra inlägg samtidigt:p

Duktigt och modigt av dig att hoppa upp på hästryggen igen efter ett så långt uppehåll och dessutom ge dig på sånna hinder! :bow:

Tycker att det såg bra ut i det stora hela, men skulle ha föredragit lite mer eftergift-men det kommer med tiden och lite rutin ska du se;)

Tack så mycket Nikkis!:D

vet om det där med eftergiften...jag tror det är precis som du säger: övning och rutin nålar nog det mesta!:)

Tack så mycket Nikkis!:D

vet om det där med eftergiften...jag tror det är precis som du säger: övning och rutin nålar nog det mesta!:)

Tvärtom! Jag tycker du har en jättebra position över terränghindren!

Fantastiska bilder, jag blir jätteavis...har alltid velat åka till Irland och hoppa terräng! Tänk att få rida en jakt där....:bow:

Tvärtom! Jag tycker du har en jättebra position över terränghindren!

Fantastiska bilder, jag blir jätteavis...har alltid velat åka till Irland och hoppa terräng! Tänk att få rida en jakt där....:bow:

Oj vad trevligt! Tack! :D
Rida en jakt där ska jag göra innan jag dör... Resan dit är det allra bästa resa jag gjort!

Mer: http://www.pixbox.se/alb569307
FRån sida 7 i albumet är det hästar!

Jag håller med om att du tyvärr på vissa utav korten ger på tok för lite eftergift. Hästen får då ingen möjlighet att hoppa igenom kroppen vilken den ska göra för att arbeta rätt med ryggen. På vissa terränghinder ska man visserligen vara något tillbakalutad och möjligtvis balansera upp hästen med hjälp av handen. Men när det kommer till stigsprång och andra liknande ska man givetvis ge hästen den eftergift som behövs och inte sitta i upprätt position. Det är deremot skillnad om man hoppar hinder med djuplandning, nedhopp m.m.

Men då jag läste din bakgrund blev jag mäkta imponerad och det är bara att kämpa vidare!

Lycka till!

Åh vad härligt det ser ut!

Jag vill också till Irland! Var det något slags träningsläger eller?

Åh vad härligt det ser ut!

Jag vill också till Irland! Var det något slags träningsläger eller?

Ridsemester! 3h om dagen ungefär! I en helt makalös miljö! Rekommenderas varmt...:love:
PM:a om du vill veta var jag var och vilken agentur jag åkte med. (Så det inte ser ut som smygreklam)

Fler som varit på Irand och busat?

Jag hade ett ställe jag åkte till ett antal gånger mellan sisådär 1998 och 2001 (var där sista gången våren 2002 tror jag; sen köpte jag egen häst så pengarna har på något sätt försvunnit...) men det har numera bytt ägare och verkar ha ändrats på alldeles för många sätt för att vara bra. Men det var underbart; ut och hoppa i skogen fyra timmar om dagen, och god mat och avkoppling i övrigt, bra instruktörer och trevliga människor. :love:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Sverige slutar sexa i lagtävlingen i fälttävlan. Men det hade kunnat sluta med brons – om det inte varit för straffet i gårdagens...
Svar
0
· Visningar
143
Senast: Gunnar
·
Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
334
Senast: MJLee
·
Hästvård Jag har en valack på 17 år som jag köpte förra året en import från Irland. Då han var helt ny för mig förra året och mitt stall där jag...
Svar
6
· Visningar
713
Senast: Sirap
·
Fälttävlan Jag bor i Norrland och rider på ridskola, och har gjort det i 6 år nu. Jag har aldrig provat på fälttävlan/terräng, men hade jättegärna...
Svar
16
· Visningar
2 348

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka