MsMarvelous
Trådstartare
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja och intressant var det ju som de sa i inslaget att många ungar har alldeles för mycket pengar och köper hästar som är alldeles för avancerade för dom och sen ger sig ut på tävlingar de inte är klara för....
Men mitt mammahjärta gråter när jag lyssnade på Karan...så fruktansvärt att bevittna när ens barn dör..jag hade svårt att ta till mig resten efter det inslaget.
Tårarna rinner... *ryser av tanken*
men filmen var bra. En del att fundera på.
Jag fick ännu mer om detta "att köpa sej till". Hästkunskapen och ridningens grunder "försvinner", behövs inte, tror man.
Vad tänker ni om det man säger om utvecklingen vad gäller banorna och kraven där?
Och vad tänker ni om det sista, med faran som ingår, om det skulle gå att göra sporten mer ofarlig genom att hinder som "går upp i rök" eller nåt, om man slår i hårt, skulle den vara intressant då? För er, för publiken? Hur mycket är denna fara en del av tjusningen, för var och en?
Hur mycket är denna fara en del av tjusningen, för var och en?
Ja och intressant var det ju som de sa i inslaget att många ungar har alldeles för mycket pengar och köper hästar som är alldeles för avancerade för dom och sen ger sig ut på tävlingar de inte är klara för....
Men mitt mammahjärta gråter när jag lyssnade på Karan...så fruktansvärt att bevittna när ens barn dör..jag hade svårt att ta till mig resten efter det inslaget.
Som Bruce Davidson sa: "Rich kids get horses bought for them they cannot ride and are allowed to move up".
Tänk på det citatet och sen Mia Eriksons mammas intervju...
Varför ställde de inga frågor om hur det kom sig att hennes 2*-ga häst bara var 7 år gammal? Erfarna ryttare kan rida unga/oerfarna hästar på den nivån, men en junior..?
Hon var även redan utesluten (4 stopp), men fortsatte att rida och hade sen sitt rotationsfall.
Men att hon föll är väl förbundets fel, om man ska tro Eriksons stämning av USEA och USEF...
Ryttaransvar, vad är det?!?
Som Bruce Davidson sa: "Rich kids get horses bought for them they cannot ride and are allowed to move up".
Tänk på det citatet och sen Mia Eriksons mammas intervju...
Varför ställde de inga frågor om hur det kom sig att hennes 2*-ga häst bara var 7 år gammal? Erfarna ryttare kan rida unga/oerfarna hästar på den nivån, men en junior..?
Hon var även redan utesluten (4 stopp), men fortsatte att rida och hade sen sitt rotationsfall.
Men att hon föll är väl förbundets fel, om man ska tro Eriksons stämning av USEA och USEF...
Ryttaransvar, vad är det?!?
Fast var hon junior så är det fan i mej fler som är ansvariga än "bara ryttaren". Föräldrar/Tränare/controller
Någon MÅSTE våga sätta stopp. Tränaren? Domare?
Det ar just det har med att satta stopp som ar problemet...
Nar vi har foraldrar (inte bara ovanstaende fall, utan det finns gott om fall dar dyra hastar kops for att det ska ga bra for ungarna) som uppmuntrar detta slags beteende genom att lata ungarna aka till tavling efter tavling och inte lyssna pa domare mfl.
Och om tranaren sager nej, ja da byter man bara tranare! Och da ligger det moraliska dilemmat hos tranaren - sager man ifran och far sparken, eller stannar man och gor sitt basta for att forsoka smyga in lite vett i skallen pa familjen?
OBS! Nu manar jag rent generellt, inga specifika individer!
Jag kände inte till det om Mia Erikson men var det inte så att hon även hade en syster som dött tidigare i fälttävlan eller var det en annan tjej?
Vad blir det för påföljd i USA om du fortsätter trots att du redan dragit på dig 4 stopp?
Systern dog i en ridrelaterad olycka, men det hade inget med träning/tävling att göra. Jag har för mig att hennes häst gick omkull när de red över asfalt runt stallet.
.