lite rund behöver muskler

jonbon

Trådstartare
vill veta om någon har något bra råd!:cool:
jag har en varmblodsvalack som ska sättas igång igen efter rygg problem! han kommer mest att köras nu ett tag för att bygga upp sig!
han är rund och fin och behöver inte lägga på sig mera så vill ha råd vad man ska ge för foder för att främja muskel uppbyggnaden!:laugh:

han går på fri tillgång på hö dygnet runt!:bump:

tacksam för svar:bow:

Sv: lite rund behöver muskler

Det är ju inte fodret i sig som automatisk bygger muskler, det handlar om uppbyggande arbete/ridning/körning.

Sv: lite rund behöver muskler

ja det är klart att det är så! men nu vill jag veta OM det finns något som kan hjälpa honom utan att han lägger på sig!;)

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 080
Senast: Roheryn
·
Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
688
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 786
Senast: Lavinia
·
Foder & Strö Hej! Mitt sto har nu börjat ridas mycket mer än tidigare, o från att ha varit i normal hull i gräns till lite rund börjar hon se...
2
Svar
22
· Visningar
2 600
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI