Lite hjälp tack..

Pettsson

Trådstartare
Som en del redan vet är ja nybliven shettisägare, efter ett helt liv av halvblod och nordsvenskar har jag lite svårt för det här med fodermängder...:)

Just nu äter de ca 4 kg hö/dag + ca 2 dl müsli, skulle ni vilja rekomendera någon ändring?
Att observera är att de just nu inte motioneras så mycket pga. att hovslagaren inte kommit och det är grishalt (de har varit oskodda tidigare).

Vore oerhört tacksam för hjälp..!
 
Vad väger hästen ? Vad är det för värden på grovfodret ? Vad är det för musli...vad innehåller det i näringsvärde per/kg ?
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 296
Senast: Castellini
·
Foder & Strö Har precis fått hem mitt fina Pre sto, hon har tappat en hel del muskler och hull efter resan från spanien. Gjorde analys på mitt hö och...
Svar
8
· Visningar
1 729
Senast: Jiovedi
·
Foder & Strö Här kommer en tråd jag aldrig trodde jag skulle behöva posta. Jag trodde mig köpa en lättfödd häst, men tji fick jag. Min häst börjar...
Svar
11
· Visningar
4 508
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö hej! Jag skulle vilja ha lite tips på foder till min äldsta herre. Som rubriken lyder är han 34 år och har alltid varit precis...
Svar
10
· Visningar
1 345
Senast: Blubbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp