Lite hjälp om hästpass,registrering osv..

PinniPuck

Trådstartare
Hejsan!

Jag tänkte höra, jag är väldigt förvirrad nu..
Jag har köpt ett varmblod som har varit travhäst och när jag köpte honom så fick jag inte med något hästpass och när jag såg på svenskatravförbundets hemsida så gick det ut innan jag ens köpte honom.

Jag undrar, vart kan jag ansöka om hästpass? Jag har kollat överallt och jag blir inte riktigt klok..
För han har varit travhäst men jag kommer inte fortsätta i dom barnorna utan jag tänkte rida honom osv..
Finns det olika pass för sånt?

Jag har varit på jordbruksverket och kollat men hittar ingenting riktigt där heller, sen kom jag in på Svenskahästavelsförbundet där man måste välja om det är en Svensk Varmblodig Ridhäst eller Svensk Varmblodig Travhäst.. Vad väljer jag? :S

Hjälp någon!
 
Sv: Lite hjälp om hästpass,registrering osv..

Du väljer svensk varmblodig travhäst eftersom varmblodig ridhäst är detsamma som många kallar halvblod. Man utgår inte från hästens syfte utan hästens gener, d v s oavsett hur mycket man rider på den är den en travhäst.

Däremot förstår jag inte vad du menar med att passet gått ut? Hästpass räcker hela hästens liv. Säljaren ska ha gett dig passet när du tog emot hästen.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Har ett dilemma jag går runt och har ångest över. Bor på ett ställe där det är ganska svårt att få tag på medryttarhäst, framförallt...
Svar
5
· Visningar
1 291
Senast: Ramona
·
Skola & Jobb Bara känner att jag måste posta detta. Det är ett brev jag skrivit till min gamla högstadieskola. Det är inte klart formuleringsmässigt...
Svar
7
· Visningar
3 633
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 392
Senast: mackan
·
Skola & Jobb Jag velar och behöver Bukes kloka råd och syn på saken och ber om ursäkt för ett lång och förmodat rörigt inlägg. Ett jobberbjudande...
Svar
9
· Visningar
2 002
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp