Lite fredagsnöje!

Cyllene

Trådstartare
Okej, vilken blir Din favorit? Av de som det finns video på. Snart dags för hengstkörung i Verden och en del filmer finns redan. Jag åker ner på torsdagen då vår lilla Cashman - Landadel är "zugelassen". Har sett honom sen han var ett och han har utvecklats väldigt mycket. Sen om det räcker till godkännande är en annan femma...

Jag gillar dock honom en hel del. Sen var någon av Contendro-hingstarna riktigt vass, minns inte vilken.

Är dock förvånad över att så få hopphingstar är representerade. Många som saknas tycker jag. Endast en hingst från E-linjen och den verkar vara dressyravlad. Vart har Escudo-avkommorna tagit vägen?

http://servlet.vit.de/pfauktion/pfliste/liste?id=1561

/C

Sv: Lite fredagsnöje!

Det här var roligt!

De var ju naturligtvis trevliga allihop men Acoradon (ue Raphael - Gotthard) var den som tillslut fick bli min etta :d

Båda Contendro-hästarna var fina också även om den ena inte var i den bästa växtperioden exteriört direkt...
Även den efter Landor S - Silvio I - Picard var fin :d .

Svårt, men roligt som sagt och alltid kul att se på fina hästar!

Lycka till med er, han har en av de absolut mest intressanta stammarna tycker jag och var naturligtvis mycket fin han med :)

Stakkato - Accord II - Inschallah , GE MIG!!! :love:
Vilken stam!

2003 B H Acorado Raphael Gotthard (ser elastisk och trevlig ut)

2003 B H Stakkato Acord II Inschallah AA (genomgående trevlig...lite önskestam)

2003 B H Contendro I Argentan Pik Trumpf (sicken köttbulle men gillar sättet han hoppar på och attityden)

Hoppmässigt var Contendro I-Argentan-Pik Trumpf en riktig gummiboll, om än inte lika snygg som den andra e. Contender

Ja jag gillar också attityden på den Contendron skarpt (förutom alla andra styrkor)! En sån skulle man ha :d
Den andra Contendron gillar jag galoppen på men den har ju inte lika mycket tryck och scoop (och klart sämre framben).

Stakkaton håller jag med om att den har fantastiskt stam men näää - för lite luft under magen ;) och lite för lite rygg för min smak.

Vad roligt det är att läsa om allas olika åsikter! :)

oj va många fina hästar :love:
kan dock intevälja nån favorit för ja har int ehunnit kolla igenom alla..
men många fina :love:

Har långt ifrån kollat på alla men den efter Sandro Hit-Weltmeyer-Akzent II :love: visste i alla fall hur man rör sig, fast det var ju en av de få dressyrhingstarna som även visade galoppen :)

Farligt sånt här, ridsport igår, detta idag och jag som ska plugga.... :angel:

Stakkaton-precis som jag skrev genomgående trevlig och önskestam...men jag skrev inte att det ändå vore nåt jag skulle använda.Den hade inte hamnat på mina "vill använda lista"...

Liknande trådar

Avel Här ligger video på de hästar som är uttagna till höstens elitauktion i Verden. Än finns inte video på alla men det ska komma inom...
Svar
6
· Visningar
1 300
Senast: Donauschwalbe
·
Avel Så här bland alla bruksprovstrådar! :) Här ligger bilder från visningen: http://www.kikibeelitz.de/fotos/hengste/meyer_hvf_2006/...
2
Svar
24
· Visningar
3 094
Senast: Curtis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III