Lite frågor om hösilage...

K

Kolgrimmur

I den senaste balen som vi öppnade i stallet, så var det alldeles geggigt, nästan svart/brunt, luktade inte alls gott och såg allmänt otrevligt ut, nån som har nån idé vad som kan ha hänt med den? Den hade inte varit öppnad nå speciellt länge, cirka 5 dar...
Vi slängde givetvis ut hela balen, men det kunde va intressant om nån annan vart med om samma sak.

Sen en till fråga, hur länge håller en bal, från att man har öppnat den?

Ska man täcka över den ordenligt eller ska man inte göra det öht??

Hoppas nån kan svara :o
 
Sv: Lite frågor om hösilage...

3-4 dagar håller våra 25kg balar
 
Sv: Lite frågor om hösilage...

Det var inte en massa klöver i den? För då blir det brunt som choklad. Vi har precis öppnat en sån bal och jag var tvungen att fråga bonden. Han sa att så såg det ut och hästarna gillar det. Jo, min valde den före en grön fin höbal.
 
Sv: Lite frågor om hösilage...

Nej, såg inge klöver... men däremot en massa stora, tjocka kvistar, såg lite ut som tistlar eller nåt...hmm...äckligt var det, vågade inte ge hästarna det :crazy:
 

Liknande trådar

Foder & Strö I stallet där jag står är många balar som vi öppnar "dammiga", speciellt första lagren. Samt att det är ett sprött/finstråigt hösilage...
Svar
16
· Visningar
1 912
Senast: QueenLilith
·
Hemmet Jag har den senaste veckan haft problem med någon jäkla stank i min lägenhet. Det är främst i hallen det luktar (det slår verkligen...
2
Svar
26
· Visningar
15 944
Senast: tanten
·
Foder & Strö Halloj! Jag har två hästar hemma, en kallblodsvalack på 23 och ett varmblodssto på 17 år. Jag och en vän har lånat hem dom, har ridit på...
2
Svar
20
· Visningar
3 136
Senast: Maria_81
·
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
10 076
Senast: Lisa2014
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Sele
  • Dressyrsnack 17
  • Hur stor på d-ponny?

Omröstningar

Tillbaka
Upp