Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Puttar upp tråden- någon mer som har gjorden och använt den en tag som kan lämna omdöme?
Jag velar fortfarande om det är värt pengarna att köpa AE-gjorden eller om en budget-variant kan vara bra nog.
Jag kan tipsa om DriveOuts syntet tömkörningsgjord! Helt suverän passform om man inte har megabred häst! Är utformad som en traditionell tömkörningsgjord men till skillnad mot dom vanliga billiga med konstig utformning på ryggbågen så följer denna ryggen perfekt, trycker absolut inte någonstans men lämnar ändå ryggraden fri.
Ska tömköra i veckan och ska försöka komma ihåg. Det är alltså den som dom kallar DO som jag har, kostar 900:-Tack för tipset! Värt att kolla på helt klart men himla konstiga vinklar på bilderna på hemsidan. Har du den själv o har möjlighet att ta en bild så att man ser vinkeln framifrån o hur den ser ut på häst?
Önskar att stropparna inte hade varit i dubbelsytt läder, då den är svår att spänna den.
Tycker stropparna är så på många gjordar.. Jag har en annan variant men också tjocka och stela stroppar som var jättesvåra, har oljat dem massor och sen hjälpte det att jag bytte ut bukgjorden till en med resår från Tärnsjö!Önskar att stropparna inte hade varit i dubbelsytt läder, då den är svår att spänna den.
Här kommer lite bilder. Har dock ludd på däckeln så kan vara svårt att se. Men den följer verkligen hans rygg helt perfekt, nyper inte någonstans! Tycker många hårda däcklar blir för tajta runt manken och nyper runt ryggraden!Tack för tipset! Värt att kolla på helt klart men himla konstiga vinklar på bilderna på hemsidan. Har du den själv o har möjlighet att ta en bild så att man ser vinkeln framifrån o hur den ser ut på häst?
Min häst är ca 168 cm, inte jätte grov, och jag har nog iaf ca 1 dm på vår sida att spänna på. I värsta fall kan du ju beställa en kort maggjord.Tack för bilderna @super! Jag såg att gjorden var lång - vad skulle du säga om storleken, är den mycket reglerbar? Jag har stora d-ponnyer, en lite grövre o en smäckrare unghäst, kan storleken funka tror du?
Har precis testat en Lippo på min. Lite stel (men också helt ny). Dock har min fröken ganska hög manke och spännde jag gjorden "ordentligt" så gick bågen i manken.
Har precis samma erfarenhet nu efter att ha provat på min häst som har hög manke. Det funkade inte alls.
Min med hög manke var inga problem alls, massor med luft emellan. Jag har alltid underlägg men det lyfter ju bara någon cm som max. Så ryggformen spelar nog in med kanske?
Men bra prova innan man köper om man har en med hög manke