Linjeavel på ferro

rero

Trådstartare
Hej alla avelskunniga! :)
Jag är inte så haj på detta med linjeavel, men har nu hittat en hingst som jag är lite intresserad av att använda till mitt sto i vår. Dock har hingsten Ferro i tredje led, vilket även mitt sto har..
Hur ser ni på detta?
Tack för svar
 
Inget problem generellt.
Vet dock för lite om den specifika hingsten för att säga om det är en som är lämplig att linjeavla på eller inte
 
Hej alla avelskunniga! :)
Jag är inte så haj på detta med linjeavel, men har nu hittat en hingst som jag är lite intresserad av att använda till mitt sto i vår. Dock har hingsten Ferro i tredje led, vilket även mitt sto har..
Hur ser ni på detta?
Tack för svar

Inga problem! Ferro är dessutom en lämplig individ för linjeavel. Ferro har medaljer i OS, VM och EM och hans mor var placerad i Grand Prix-dressyr.
 

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
461
Senast: Nikan
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 406
Senast: Mabuse
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
1 985
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
576
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Regntäcke till shettis?
  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp