Sv: Linjeavel på cor de la bryére
Du måste vara medlem i Holsteiner Verband, stoet ska vara stamboksfört och du måste lösa stoavgift både betäckningsåret och det året hon fölar.
Aha, okej! Framgår inte på hemsidan jag läste på, stod bara "Registrerad Holsteiner" samt att man ska vara medlem i förbundet, men då är hon nog inte ok, iom att de sa att hon inte var godkänt avelssto inom förbundet (de kunde inte svara på varför dock) när jag skrev för att be om en avkommelista så antar jag att hon inte är stamboksförd.
Låter inte direkt som att det skulle bli någon större prisskillnad ändå i längden.
Hur gör de med reggade Holsteinerston som inte haft föl innan? Måste alla förstföderskor ta det dyra alternativet så de kan stambokföras med föl vid sidan/kan de stambokföras utan föl?
Ida_81: Jag har ett pluggår just nu och har tyvärr inte möjlighet att skrapa ihop pengar till Casall, verkar ju dessutom som att mitt sto inte är aktuell ändå.
Cirkus: Själv gör jag en travrad och håller tummarna.
Jovisst, hade Canterbury gått svår klass hade det varit en annan sak, han är dock fortfarande en av förstahandskandidaterna pga fina avkommor osv. Hade verkligen sett fram emot en unge efter honom nästa sommar, men icke. Nu är jag i en annan sits också, nästan garanterat att det blir stoets sista avkomma OM jag får henne dräktig igen, vilket gör att jag gärna vill ha en hingst jag tycker är "spektakulär" typ... Tycker Canterbury är jättefin på alla sätt och vis, men bristen på egna prestationer gör att han inte hamnar inom "spektakulär" för mig, om jag uttrycker mig rätt...
Front som är ett så fint ord! Låter som att man pratar om en bil.
Jag har inget emot fronten på mitt sto egentlige, men ska hon "förbättras" så kan man väl putta upp halsansättningen lite och göra frambenen lite längre kanske.
Stark rygg är bra, är allergisk mot hästar med ryggproblem, aldrig haft en själv och det är jag sjukt glad för.