Linfrö/kaka/pellets

Hannely

Trådstartare
Nån som vet om det är någon skillnad på dem, rent näringsmässigt? Fick tips att ge min knakväxande tvååring extra kalk & vitamin, och att de skulle tas upp bättre i tarmen om man gav linfrö samtidigt. Då jag inte kommer fodra honom själv varje dag vill jag göra det så smidigt som möjligt och slippa kokandet! Har pellets och linfrökaka samma effekt som vanliga linfrön?
 
Vad jag har hört ska det ha samma effekt. Är liknande näringsvärden i också men inte exakt samma.
 
Linfrökaka och linfröpellets är det som blir kvar av fröna när man pressat ut oljan. Räknas som ett proteinfoder och har därmed en betydligt högre protein/energi kvot än linfröna i sig. Vet inte om effekten blir densamma. Linfrö går väl också ganska osmält genom magtarmkanalen så jag förstår inte hur upptaget av de andra näringsämnena sklle kunna förbättras?
mvh Maria
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 299
Hemmet Förutom storkok, vad är era bästa hacks för en smidig/billig/tidssmart vardag? Bästa städhacks kanske? Har börjat intressera mig för att...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 987
Senast: Korven
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 772
Senast: cassiopeja
·
Foder & Strö Jag är ute efter att kunna tillgodogöra mig av så många av linfröets olika fördelar som möjligt till ponnyn som har känslig mage och...
Svar
10
· Visningar
920
Senast: spaderÄss
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp