R

red_devil

När man ger vanligt linfrö (en linfrökaka) räker det med att man häller kokande vatten på d och låter d svalna eller måste det linfröt kokas?

Hur mkt och ofta brukar ni ge?

:bow:

Sv: LinfrÖ!

Din fråga går inte att besvara som den är formulerad! Antingen handlar det om linfrokaka som redan är upphettad i tllverkningsprocessen. Eller så handlar det om obehandlat linfrö som bör kokas upp för att minska mängden oönskade ämnen. HH

Sv: LinfrÖ!

Oki Sorry!:crazy:
handlar inte om linfrökaka, jag pratar om vanligt obehandlat linfrö..
det jag undrar är om det räcker med att jag häller kokande vatten över och låter det svalna, eller om jag ska låta linfr. typ koka tillsamans med vattnet i en kastrull...?

sen också hur mkt jag ska ge och hur ofta... ?

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 239
Senast: Cattis_E
·
  • Artikel Artikel
Dagbok "Klart hon ska ha något gott..." - och ändå är det JAG som uppfödare, som lärt mig via kurser, samt under alla år med katter som har...
Svar
2
· Visningar
506
Senast: IngelaH
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 586
Senast: Lavinia
·
Hästvård Om man ska ge linfrö till häst, ska man koka det innan? Eller låta det ligga i vatten i några timmar?
Svar
7
· Visningar
1 239
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama