S

SanchoPancho

Innehåller linfrö biotin? Varför ger man det? Vad är att rekomendera till en häst med dåliga hovar?

Enligt mitt foderhäfte så innehåller inte Linfrö biotin, står ett streck i min tabell där.

Biotin är bra för hovarna- MEN det är sällan som hästen har underskott på biotin, så det är ofta att kasta pengarna i sjön. Du kan heller inte se något egentligt resultat förrän du gett biotinet flera månader.

Jag skulle rekommendera dig att se över din hästs foderstat så du vet att alla behov täcks. Jag skulle även blöta hästens hovar varje dag, vatten är rena underverket för hästens hovar. Så ställ dem i vattenbad eller ha filtboots på hovarna, alternativt stoppa in blöta trasor i hovarna.

Liknande trådar

Foder & Strö Min ponny skulle behöva få i sig munkpeppar eller liknande för sin brunst. Grejen är att hon är kräsen. Försökte med NAF Oestress idag...
Svar
16
· Visningar
520
Senast: Leeelot
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
518
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 621
Senast: Shaggy
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 268
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar