Linfrö/kaka/pellets

Hannely

Trådstartare
Nån som vet om det är någon skillnad på dem, rent näringsmässigt? Fick tips att ge min knakväxande tvååring extra kalk & vitamin, och att de skulle tas upp bättre i tarmen om man gav linfrö samtidigt. Då jag inte kommer fodra honom själv varje dag vill jag göra det så smidigt som möjligt och slippa kokandet! Har pellets och linfrökaka samma effekt som vanliga linfrön?

Linfrökaka och linfröpellets är det som blir kvar av fröna när man pressat ut oljan. Räknas som ett proteinfoder och har därmed en betydligt högre protein/energi kvot än linfröna i sig. Vet inte om effekten blir densamma. Linfrö går väl också ganska osmält genom magtarmkanalen så jag förstår inte hur upptaget av de andra näringsämnena sklle kunna förbättras?
mvh Maria

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 635
Senast: Shaggy
·
Hästvård Startar en ny tråd om min häst och hennes magbekymmer. Allt började för ca ett år sedan när hon fick kraftig kolik, distriksvet kom ut...
Svar
15
· Visningar
3 115
Senast: Boerperd
·
Foder & Strö Min unghäst äter Krafft havrefri müsli, men ska gå över till Mustang då det är billigare och havrefritt - havren går direkt upp i...
Svar
9
· Visningar
3 069
Senast: Tinda
·
S
Hästvård Hej! Jag har ett sto på drygt tre år som vi kan kalla Julia. Jag har haft henne sedan hon var ungefär nio månader. Sedan i princip...
2
Svar
25
· Visningar
7 209
Senast: Madick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar