Linförolja + mash = mag/tarm effekt?

95johsv

Trådstartare
Kan man ge 60ml linfröolja plus någon dl mash till en häst med mag problem och få ungefär samma effekt som att tex kraffts Mag/tarm?

Ger min häst en kur mag/tarm vid betes släpp tex. Tänkte att man kanske kunde ge detta istället och då året om. Kan kanske hjälpa både emot magproblem i förebyggande syfte samt hans eksem?

Vad tror ni, kan det vara något???

Sv: Linförolja + mash = mag/tarm effekt?

Vi har en pålle mer nersatt funktion på sina tarma pga upprepade tarmhägningar, hon får linfrökaka (typ som linolja) varje dag, just för att minimera risken för kolik

Sv: Linförolja + mash = mag/tarm effekt?

Har gett min häst linfrökaka men fick inte i honom mer än ½dl. Och det gjorde inte någon skillnad tyvärr...

Har läst lite olika trådar om att linfröolja ska vara bättre än linfrökaka och att det dessutom ska smaka mindre "konstigt". Dessutom ska det hjälpa emot eksem för vissa hästar.

Ger min häst mest bara hö om det räcker (gjorde det inte i vintras, fick ge groov också för protein). Mash har en kvot på 6,6, plus att det rekomenderas till hästar med magproblem.

Tänkte att dessa två ihop skulle hjälpa till och hålla magen i trim?

Liknande trådar

Foder & Strö Har under sista året gett min häst Kraffts Gastro Support då hon lätt blir lös i magen vid minsta foderförändring. Burken tog slut för...
Svar
3
· Visningar
999
Senast: Linda_A
·
Hästvård Min 12-årige Irish Cob valack fick kolik söndag kväll. Igen. Han fick kolik tre gånger förra hösten (stod uppstallad i Frankrike) -...
Svar
5
· Visningar
2 971
Senast: Egonson_
·
Foder & Strö Hej Har en häst jag ägt i ca 1 år. Fd ägaren sa att han blev väldigt lös i magen varje höst efter betet, de fodrade dock med ensilage...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
18 494
Senast: caradan
·
Foder & Strö kanske redan finns en tråd om detta, såg iallafall ingen! Det är såhär att min häst varit lös i magen en längre tid nu, ca 3-4...
Svar
13
· Visningar
1 554

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka