lindor elle skydd?

P

Päron

Vad tycker ni!?
Om man tävla hoppning, tycker ni då att man ska ha vita lindor eller vanlig skydden som man brukar ha? :p

Sv: lindor elle skydd?

skydden! ingen tvekan

skulle aldrig ha lindor pga risken att dom går upp el glider. och för att det är opraktiskt med lindor.

skydd så klart dom skyddar bäst om hästen får en bom på senan, lindor ger bra stabilitet men senskyd ger oxå stabilitet och skydd från slag etc

inte bara för att det skyddar bättre och är säkrare, med lindor känner hästen inte lika väl om den slår i en bom,
vilket kan göra den mindre oförsiktig!!

Vita lindor på en hopptävling är fult. Jag hade skrattat och pekat om det kom någon med vita lindor. :devil:

Skydd, skulle aldrig våga hoppa med lindor, dom kan ju gå upp eller glida så hästen trasslar in sig och brakar in i hindret... plus att jag gärna vill att hästen ska känna att den är i hindrena med frambenen (i banhoppningen) och den effekten får man ju bara av senskydden =)

Skydd, det är snyggare och bättre. Lindor ska man inte ha i hoppning.

Benskydd absolut!!
är man i behov av ett ordentligt stöd kan man även linda med padd och elastisk linda och sätta skydden utanpå.

Ingetdera. Men jag skulle ALDRIG få för mig att rida med lindor öht. Det är livsfarligt, särskilt om det är såna som fäster med kardborre så att lindan hänger kvar.

Skydd har mina hästar enbart på hopptävling med lite större hinder och i terräng.

Hur kan man vara i behov av ordentligt stöd ? (Frågan är till Cockney)

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 017
Hoppning Ja, som rubriken lyder. Jag kanske har missat en viktig poäng med detta eftersom jag själv aldrig tävlat i hoppning annat än på...
Svar
11
· Visningar
1 597
Senast: co-SMAD4
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 308
Hoppning Nu startar EM i hoppning och jag tycker att det förtjänar en tråd. Det är väl inte bara jag som kommer att titta?
35 36 37
Svar
723
· Visningar
32 429

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Pusseltråden
  • Positiva tråden del 2

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat