Lillbebisen *relativt stora bilder

Gnist

Trådstartare
Nu är han 9 månader och har påbörjat sin jaktliga karriär. Häromdagen skällde han älg i nästan 2 timmar. Fina skall, med bra frekvens och hörbarhet. Det blev ju naturligtvis en del pauser i skallandet, annat är inte att vänta av en så pass ung hund.

Han klarar även av att klockrent gå viltspår som legat närmare 7 timmar, så han verkar ha ärvt mammas spårintresse. Längden är blygsamma 200 meter ännu så länge, men det är bra nog ändå..

Fotade honom idag och kan bara konstatera att han är rent vacker :angel:

Pappa upp i dagen...

Får jag presentera... Åbackens Cujo

Cujo_huvud_1_mindre.jpg

Cujo_st_2_mindre.jpg

Cujo_huvud_2_mindre.jpg

Han har ju en hel del växande kvar, men det kommer sig nog :cool:

Sv: Lillbebisen *relativt stora bilder

Vilken sötnos. :love:

Vilken vacker och fotogenisk hund du har där, blir rent avundsjuk!

Lilla "grodan" talade om för mig att när hon blir stor vill hon ha Cujo till kille:rofl: han är sååå fin
prillan

Ja du minst sagt pappa upp i dagen!

Väldigt vacker vovve! Och vänta bara tills han är färdigvuxen!

Hoppas hösten fortsätter lika bra som den börjat!

Han ska tas lugnt i höst. Blir några släpp nu i september bara och senare delen av jakten blir det några till.

Ska också träna viltspår en hel del för vi tänkte gå anlaget med honom nu i höst :eek: ;)

Han ska tas lugnt i höst. Blir några släpp nu i september bara och senare delen av jakten blir det några till.

Ska också träna viltspår en hel del för vi tänkte gå anlaget med honom nu i höst :eek: ;)

Ja det gäller att inte gå på allt för fort första hösten. Jag tycker dock det är helt riktigt att låta honom få skogsvana. Vet att många nog inte håller med mig och tycker att man ska vänta tills dom är äldre.....

......jag tycker dock att det är en viktig del att hunden innan den är för självständig får lära sig vara i skogen!

Hoppas anlaget går bra! Du får ge oss rapporter!

Ja det gäller att inte gå på allt för fort första hösten. Jag tycker dock det är helt riktigt att låta honom få skogsvana. Vet att många nog inte håller med mig och tycker att man ska vänta tills dom är äldre.....

Jo, tack, det får man ju höra ibland...

......jag tycker dock att det är en viktig del att hunden innan den är för självständig får lära sig vara i skogen!

Håller med helt

Hoppas anlaget går bra! Du får ge oss rapporter!

Japp, det lär jag göra
:D

Och så dessa tio tecken..

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka