Lilla Tummelisa är världens minsta häst

Sv: Lilla Tummelisa är världens minsta häst

ojojoj!
det var lite mindre än min "stora" häst

Smidigt med stallplats iallfall. Där man får plats med 10 stora hästar borde man få plats med närmare 1000 miniatyrhästar. ;)

tycker inte att det kan kallas för HÄST ! söt som socker var hon iallafall :love:

Är de bara jag som reagerar på hur ojämn hon är + att bakhovarna ser lite konstiga ut?
Kanske är för att hon är ung (?) eller bara en synvilla...

Men annars så är hon ju supersöt!:love:

Är de bara jag som reagerar på hur ojämn hon är + att bakhovarna ser lite konstiga ut?
Kanske är för att hon är ung (?) eller bara en synvilla...

Men annars så är hon ju supersöt!:love:

Jag va inne på hennes egna hemsida. Där fanns det video på henne! Jag tycker att hennes bakparti känns väldigt lågt med inte så att det skadar, och att bakbenen ser aningen skummt vinklade ut. och så har hon en väldigt stor mage!
Men hon ser frisk och kry ut iaf! :)
5 år var hon, och det kanske är den dära skumma dvärggenen som gör att hon inte ser helt proportionerlig ut!

Men som du sa! jäkla söt är hon iaf! :love:

Om man läser i andra tidningar på nätet så berättar ägarna att hon är dvärg och att hon har vissa defekter pga detta: "She has a barrel-like body, knobby legs with hoofs that turn under but have been corrected by a farrier with layers of acrylic, a lumpy little head with a white blaze down her face, and a serious underbite."

Vidare säger de att hon inte förväntas leva lika länge som en vanlig minihäst, men en 16-17 år iallafall.

En stor eloge till ägarna som säger att de inte tänker avla på den lilla tjejen pga av hennes defekta gen:bow: :bow: :bow:

Tänk om fler uppfödare tänkte så.

Mycket söt liten:love: såg också videon...undrar bara vad hon har på hovarna?

En stor eloge till ägarna som säger att de inte tänker avla på den lilla tjejen pga av hennes defekta gen:bow: :bow: :bow:

Tänk om fler uppfödare tänkte så.

Mycket söt liten:love: såg också videon...undrar bara vad hon har på hovarna?

Håller med om att det är riktigt kloka uppfödare!
Det hon har på hovarna är väl antagligen ngt sort stöd för nån defekt hon fått av dvärggenen som bettysmatte skrev om!

Men gud så underbart söt :love: Man kan inte tänka sig hur liten hon är :devil:

Smidigt med stallplats iallfall. Där man får plats med 10 stora hästar borde man få plats med närmare 1000 miniatyrhästar. ;)

Jo i vanliga fall så är frågan hur många kvm som behövs till en häst. Här kan man fråga sig hur många som man kan stoppa in per kvm ;).

Hon var söt men kan inte låta bli att tycka lite synd om henne.

/Linnea

Jag tycker hennes ägare verkar kloka människor som inte föder vidare genen även om hon skulle kunna få föl!!
Jätte söt är hon också :love:

Vilken liten söt sak! Mindre än en hund...
Tycker också hon iaf verkar ha vettiga ägare/uppfödare som inte avlar vidare :bow:

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu kommer säkert endel som läser dethär tycka att det är jätte dåligt att jag skriver dethär eller att jag tänker fel och massa sånt...
2
Svar
36
· Visningar
5 131
Senast: krek
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 945
Senast: Takire
·
Gnägg Lite bakgrund: Är 18, snart 19 år och har alltid hållit på med hästar och min mamma lika så. Vi hade lite olika hästar under min...
2
Svar
29
· Visningar
7 855
Senast: Trissa
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det finns många myter om att hästen skulle vara ett dåligt betesdjur. Så behöver det inte vara, bara man lär sig att göra på rätt sätt...
Svar
0
· Visningar
372
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Hönstråden II
  • Storlek på rastgårdar?