_EVL_

Trådstartare
Precis bakanför höger armbåge har håret tovat ihop sig och det är små flagor av skinnet som sitter fast i tovorna. På två ställen ser det ut som att det "toviga" liksom sliter i håret så att det sliter loss skinn.

Jag borstar henne varje dag och det kan inte vara gjorden som skaver för jag rider med sadel ca 2-3 ggr i månaden...och det är senaste veckan det här kommit. Däremot har hon satt väldigt mycket vinterpäls på sistone...

Min förra häst hade något liknande och då sa veterinären att det kan bero på att hästen alltid ligger på den sidan. Någon som har en häst som haft något liknande?

Funderar på att raka bort håret just där det blivit sådär för att det inte ska "slita" i skinnet, men är det skavsår så kan de ju bli ännu värre då...

Sv: Liggsår?

Hur mycket strö har du i boxen? Vissa hästar är klantiga nog att lyckas få bort allt strö under sig så de ligger på betong golvet... Och allt strö efter väggarna... En bädd kan i ibland gör saken bättre om den är stadig.

Sv: Liggsår?

Hon får alltid mycket spån, fast ibland är hon rätt duktig på att putta det mesta mot väggen. Men hon har trägolv i boxen så...

Liknande trådar

Hästvård Min häst har extremt känslig hud på magen, han är nog inte gjord för ridning egentligen :( Fick skavsår förra sommaren och då fick...
Svar
16
· Visningar
1 936
Senast: Lunketuss
·
L
Hästmänniskan jag vet inte riktigt vad jag skag göra...jag rider en häst som jag tycker om väldigt mycket, och jag tror han tycker om mig också :)...
2 3
Svar
41
· Visningar
6 521
Senast: Em3li3
·
Hästvård Hej. Har ett litet "problem" som jag behöver råd runt. Jag tar hela historien så bilden kring "problemet" blir så klar som möjligt...
Svar
11
· Visningar
1 402
Senast: maria_b
·
Träning I går när ja skulle ut en sväng med pållen så började han ca 100 meter från stallet att sparka med bak benen upp i magen, slår irriterat...
Svar
10
· Visningar
4 168
Senast: smultronfot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka