Ligghall / boxar

Saile

Trådstartare
Vi ska bygga nån form av ett stall där vi har våra hästar, det är inte vår mark men har tillåtelse av markägaren att göra det, det var även hans idé.
Tanken är att bygga med någon form av byggsatser så man kan montera ner det ifall vi vill flytta.

Tänkte att jag skulle vilja ha någon form av ligghall men som man kan ha boxar i också, vid oväder / skada.
Går det att ha typ en ligghall med två boxar där inne? Om man har en ligghall på typ 6x12 meter och på ena kortsidan är det två boxar a 3x3 m. Skulle det funka?
 
Tycker det låter jätteklokt :)
Min ena ligghall har jag byggt så att det helt enkelt går att stänga - och själva ligghallen är delad i två delar. Så det blir enkelt två boxar :)
Jag använder den till fölningsboxar och det har varit helt suveränt.
Så antingen gör du som du tänkt eller så delar du bara din ligghall i två delar och bygger öppningar som du lätt kan stänga.

Så här ser mitt ut:
ligghall-boxar.jpg
 
Tycker det låter jätteklokt :)
Min ena ligghall har jag byggt så att det helt enkelt går att stänga - och själva ligghallen är delad i två delar. Så det blir enkelt två boxar :)
Jag använder den till fölningsboxar och det har varit helt suveränt.
Så antingen gör du som du tänkt eller så delar du bara din ligghall i två delar och bygger öppningar som du lätt kan stänga.

Så här ser mitt ut:
ligghall-boxar.jpg

Vad fint du har! Vad har du för mått på ditt? :)
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
2 805
Senast: Freazer
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
3 428
Senast: tanten
·
Anläggning Hej på er alla! Nu vet jag inte om jag skriver i rätt ”avdelning” men hoppas det blir bra ändå. Jag har nyligen flyttat till en gård...
2
Svar
24
· Visningar
3 555
Senast: skogaliten
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 195
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp