Ligga på rygg (inte färdknäppa ;) )

Comfort

Trådstartare
Igår sa BM till mig att inte ligga på rygg så länge (hon tyckte at det var för länge med stunden man ligger på britsen vid mätning och det) för att bebisen ligger på kroppspulsådern då.

Grejen är att jag sover ofta på rygg och har aldrig haft nåt problem med det, inte känt mig yr, illamående eller så.
Om jag nu får blodtrycksfall drabbar det bara mig eller lider bebisen av det? Lider bebeisen även om jag inte känner nåt?

för jag KAN inte ligga på sidan för länge, mår jag illa:crazy:

Dilemma :p

Sv: Ligga på rygg (inte färdknäppa ;) )

Jag har egentligen ingen aning men jag tycker att det verkar konstigt att avråda från att ligga på rygg om du inte har ont av det själv? Jag kunde inte ligga på rygg under sista halvan på min graviditet, jag höll på att svimma! Självklart tyckte då BM att jag skulle undvika det. ;) Hade jag inte haft ont av det hade nog BM inte ens sagt nåt.

Men, som sagt, jag har egentligen ingen aning! Tycker bara det verkar konstigt. Man borde ju känna själv vad man mår bra av.

precis-. jag kunde ju knappt sova inatt, för varje gång jag behövde vända mig vaknade jag och fick flytta över till sidan och försöka somna illamende, ville jag ligga på rygg fick jag bullra upp med kuddar så jag halvsatt.. inte så skönt det heller ;)

Har bebisen överlevt 38 veckor på rygg så borde den väl klara 2 (el 4 :crazy:) till

alltså om bebisen trycker på kroppspulsådern så känner du det, du blir jätteyr! Så sov du på rygg så länge det känns bra. Funkade för mig hela förra grav.

Jag hade heller inga problem att ligga på rygg (fast jag sov inte så, det har jag aldrig tyckt om). Letade efter yrheten som folk pratade om.
Men så var jag försöktspatient åt en kompis som pluggade till tandsköterska. När jag låg där en stund med huvudet lite nedåt förstog jag vad folk menade, fick ta många pauser och sätt mig upp får att jag blev så yr.

Jag blev heller aldrig yr eller svimfärdig av att ligga på rygg :) Jag som annars alltid ligger på sida kunde istället inte det under senare delen av graviditeten!

Det är ju inte för bebisens skull man inte "bör" ligga på rygg, utan för din. Mår du bra av att ligga på rygg så gör det, bebisen har nog inget emot det :grin:

Alla, skönt att höra det! Då ska det liggas på rygg för fullt inatt :D

Liknande trådar

Gravid - 1år Hej alla !! Tyckte det nu var dax att skaffa sej ett användarnamn efter att ha "tjuv-läst" här under flera års tid. Är som...
Svar
14
· Visningar
2 143
Senast: Zody
·
Övr. Barn Jag är gravid i 7 v, har mått dåligt ett tag nu. Jag ringde o pratade med BM o hon sa att jag skulle prova Postafen, åksjukepiller. Jag...
2
Svar
21
· Visningar
3 541
Senast: vindvissla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Uppdateringstråd #2