Lena
Trådstartare
Har tänkt försöka ge mitt lilla varmblod en chans på banan så nu står jag i startgroparna för att kanske skaffa mig en tränarlicens. Är det någon här som kanske skulle kunna berätta vad som brukar gås igenom vid en kurs, behöver man nån speciell förkunskap inom just travet? har fått en prisuppgift från närmsta travbana att kostnaden skulle bli lite över 800kr, hur hög är sedan den årliga avgiften för en amatörlicens? Är inte säker än om det är värt pengarna, hästen jag har nu är redan 8år och att testa honom är mest bara för att han tycker det är så fantastiskt roligt att springa och att han inte fått nån riktigh chans pga skador och sedan tidsbrist hos förra ägaren.
Samtidigt så vore det jätteroligt även för mig då intresset för travet är stort och jag hoppas få möjlighet att i framtiden kanske få tag på en lite yngre travare att jobba med. Måste man ha en häst i träning hela tiden, eller kan man låta en licens vara "vilande" för att sedan ta upp den igen när man får tag på en ny häst? det här gäller alltså bara tränarlicens och ingen kusklicens...
kanske det finns någon vänlig skäl här som kan försöka reda upp mina tankar litegrann för just nu snurrar dom mest bara runt...
Samtidigt så vore det jätteroligt även för mig då intresset för travet är stort och jag hoppas få möjlighet att i framtiden kanske få tag på en lite yngre travare att jobba med. Måste man ha en häst i träning hela tiden, eller kan man låta en licens vara "vilande" för att sedan ta upp den igen när man får tag på en ny häst? det här gäller alltså bara tränarlicens och ingen kusklicens...
kanske det finns någon vänlig skäl här som kan försöka reda upp mina tankar litegrann för just nu snurrar dom mest bara runt...