Licenser 2007

Y

Ylva

Läste just på förbundets hemsida:
Beslutades att: Från den 1 januari 2007 kan annan licens än lokallicens endast utställas av förening/klubb som under året eller under föregående år har arrangerat eller varit medarrangör vid tävling.

Detta är ju ingen nyhet, men det jag reagerar på är det som står därefter:
Med tävling menas Inbjudningstävling och högre och för 2007 års licenser gäller det att ha arrangerat tävling under 2005 eller 2006.
För att klubben ska noteras som arrangör är det viktigt att Överdomaren i sin rapport nämner om det är fler klubbar än en som varit med och arrangerat

Jag har hela tiden tolkat "under året eller under föregående år " som 'det år licensen ska gälla och året innan'. Motionen till årsmötet hade ju också formulerats så att man måste ha haft en tävling året innan 'licensåret', eller ha ansökt om en tävling som ska genomföras under licensåret. De flesta licensblanketterna lämnar man ju dessutom ut i början på det år licensen ska gälla och då är ju 'under året' det år som licensen ska gälla.

Är det någon som tolkat 'under året eller föregående år' som 'de två åren före det år licensen ska gälla' som förbundet tydligen gjort?

Sv: Licenser 2007

Jag har nu fått svar från förbundet. Det är 2006 och 2007 som gäller. De hade missat att ändra i texten när det inte skulle börja gälla förrän 2007. De hade ursprungligen tänkt att det skulle börja gälla 2006. Så: fr.o.m. 2007 måste klubben ha en tävling under det år licensen ska gälla, eller ha haft en året innan.

Sv: Licenser 2007

Vi pratade om detta på årsmötet, är det bara vi som tycker att detta beslut är helt åt skogarna??? :devil: Vi är en liten klubb där föreningen bildades för att ryttarna skulle få en klubb att tävla för, där är inte så många som tävlar men dock.. Alla dessa småklubbar drabbas ju nu!! :crazy: Man väljer ju själv vilken föreningen man vill stödja men nu blir det ju slut på det... :crazy:

Andra åsikter??

Liknande trådar

Dressyr Jag har inte varit aktiv i en ridklubb sen jag red på ridskolan, och det är tio år sen i år. Började tävla med min nuvarande häst under...
Svar
5
· Visningar
1 605
Senast: Kiwifrukt
·
Western Årets HcHs-evenemang är över. Andra årets WRAS-klubben, HcWr arrangerar evenemanget. Spontant tycker jag att själva arrangemanget var...
Svar
4
· Visningar
1 714
Senast: kryddelydd
·
Tävling Om en klubb anordnar en tävling under år 2007 som blir inställd pga för få anmälda - får denna klubb ställa ut licenser för 2008 då...
Svar
3
· Visningar
1 101
Senast: Jezzie
·
Distans Liten användamanual för er som inte tittat in där: På SvRF:s databas matas resultaten in från REGIONAL ritt och uppåt. Alltså gäller...
Svar
5
· Visningar
1 747
Senast: Madde71
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka