Torktumlare

Trådstartare
(Vet ej om denna kom rätt annars bara flytta den)

Hejsan;

Jag bara undrar om vad ni tror om "hund och bebis kort". Altså för er som kollade på hitta hemtv programet på 4an såg alla dessa 147 yorkshire terrierna h*n hade. Tror ni att det hade funkat om man var tvungen att gå någon kurs och få någon licens för att kunna skaffa hund eller bebis. Om man "råkar" bli gravid/pappa så kan man vell få gå kursen då? Och att alla som säljer sina hundar ser till att den andra männsikan har en "hund-licens". Nej men jag undrar vad ni tror. Man kanske kan ha någon kurs där man lär sig grunderna. vad det innebär att ha hund/bebis. Vad tror ni?

/ Sara, torktumlare
 
Sv: Licens

Och vem skulle anordna dessa kurserna? Vem ska betala för det? Vad skulle ingå?

Tanken är god, men jag tror inte att det går att genomföra.

//E
 
Sv: Licens

Och vem skulle anordna dessa kurserna? Vem ska betala för det? Vad skulle ingå?

Tanken är god, men jag tror inte att det går att genomföra.

//E


Staten, eller altså det läggs ner ganska mycket pengar på omplaceringshem och socialen och så. I kursen kanske det skulle ingå hur man tar hand om en hund/människa, vad en hund/människa kräver. / Sara, torktumlare
 
Sv: Licens

Jag tror tyvärr inte att en licens skulle spela någon roll för många oseriösa..

Men det kanske borde bli lättare att omhänderta hundar..
 
Sv: Licens

Fast det är inte staten som lägger ner pengar på omplacering av hundar, det där är frivilligorganisationer. Och det är inte staten som stödjer Brukshundsklubbarna främst, landstingsbidraget är numera jättelitet, bidragen de får är främst från Centralt håll. Kan ju säga att Hundungdomsklubbarna får majoriteten av sina bidragspengar från Svenska Spel tex...

Så jag tror knappast att Staten är intresserad av att lägga ner stålar på sånt här.

//E
 
Sv: Licens

just i det fallet med yorkarna hade det förmodligen inte hjälp med någon licens. den uppfödaren va tydligen en bra och seriös uppfödare förr i tiden. Min kompis har en hund därifrån.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Snälla kloka ni, hjälp mig ordna reda bland mina tankar. Jag har ett jobb, ett jobb som bl a innefattar en del kontakt med...
Svar
15
· Visningar
1 913
Senast: Ramona
·
S
Hundträning Hej! Jag är en 17-årig tjej som har en högställd Jack Russell Terrier vid namn Hugo som nyligen blev ett år gammal och som jag hoppas...
Svar
7
· Visningar
1 344
Senast: Jenka
·
C
Övr. Hund Hej! Jag har tre hundar, alla blandraser. En hanhund på cirka fyra år, hans barn som båda är cirka 9-10 månader(de har olika mammor...
Svar
14
· Visningar
2 728
Senast: Caen
·
A
Hundavel & Ras Startade nyss en tråd om Berner Sennen, men får ge upp den tanken för nu eftersom jag har en hundrädd förälder jag måste gå till mötes...
2
Svar
31
· Visningar
13 547
Senast: annibanni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp