V

Vickevire

Hej! Jag ska nog ut och tävla i höst. och jag tänkte bara kolla hur snabbt man får sin licens när man betalat och så..? Snälla svara! :bump:

Sv: Licens!!

Så fort jag har betalat får jag tävla alltså. T.e.x om jag betalar in min licens på onsdag och jag anmäler mig till en tävling imorrn som är om en månad, så är det lugnt? :idea:

du måste spara det du fick från din klubb (en liten lapp där du fyller i ditt namn och dyl)
och kvittot så är det giltit tills du får din nya licens=)

Säger som dom andra, visa upp kvittot o licensunderlaget (den del som du behållt sj). Annars tycker jag det går rätt snabbt, det tog kanske 2 veckor innan jag fick min licens. Sen att namnet och adressen var felstavat är ju en annan historia...

Vid den här tiden på året borde man kunna få licensen rätt fort, i början på året när alla betalar in på samma gång kan det däremot vara lite segt. Men, som de andra sagt, du får ju tävla innan licensen kommit bara du har ordning och reda på pappren.

Ullis

Om man har licens sen förra året, måste man då ha licensunderlag? Eller räcker det att betala in på postgirot och visa upp gamla licensen + kvitto på inbetalning?

Du måste ha nytt licensunderlag varje år. Klubben intygar på licensunderlaget att du betalt medlemsavgiften för året och därför måste du ha ett nytt intyg varje år.

Men underskriften sitter ju på inbetalningskortet :crazy: Jag har betalt över nätet, går det inte göra så?

Jodå, men när du betalar över nätet så ska du skicka in inbetalningskortet också, antingen med vanlig post eller faxa in det. För att göra det lättare för förbundet att hitta din betalning så ska du också skicka med kvitto på betalningen.

Så här står det på förbundets hemsida, de skriver bara fax, men det går att skicka med vanlig post också.

Betala på Internet
Du kan betala både ryttarlicens och häst/ponnylicens på Internet. Postgironumret finns på licensunderlaget som du hämtar hos din klubb.
Gör så här: Skriv ut kvitto/bekräftelse på din betalning. Faxa den tillsammans med ett ifyllt och underskrivet licensunderlag till Ridsportförbundet 0220-45670.
Att uppgifterna kommer tillsammans underlättar oerhört vid registreringen.
Om underskrift saknas eller uppgifterna är ofullständigt ifyllda kan licens ej registreras.

Oj, det har jag totalt missat, och ändå tyckte jag att jag letat genom hela ridsportförbundets hemsida :crazy:

Nu har jag iaf faxat iväg ett fax iaf, får se om de ser vad det står =S För jag kopierade över alla lappar på en och samma så det bara skulle bli ett fax...
Skrev gamla licensnummret också, ska man det?

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
472
Senast: MiniLi
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
890
Senast: Ketrawzc
·
Tävling Jag satt (muttrandes) och betalade in avgifterna för att kunna tävla igår… Medlemsavgift, meetinglicens, hästlicens… Det blir definitivt...
2
Svar
39
· Visningar
1 016
Senast: Bison
·
Tävling Hej! Brun Dressyrsadel, brunt träns, svart kavaj och svart hjälm. Ska jag ta mina svarta eller bruna stövlar? Schabraket blir nog lila...
Svar
8
· Visningar
601
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka